728 x 90

کناره‌گیری محمد علاوی از کاندیداتوری نخست‌وزیری شکست دیگری برای طرح‌های ولایت فقیه در عراق

میدان  تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد
  • کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق انقلابیون اکتبر، محمد علاوی و حکومت فاسد او را واژگون کردند.
  • به قیام ادامه خواهیم داد تا قیمومیت رژیم ایران در عراق پایان یابد.

به‌دنبال کناره‌گیری محمد علاوی از کاندیداتوری نخست‌وزیری عراق که مورد حمایت باندهای وابسته به رژیم ایران بود و شکست یکی دیگر از طرح‌های ولایت فقیه، قیام‌کنندگان عراقی در میدان تحریر بغداد به جشن و شادی پرداختند.

 

خبرگزاری رویتزر گزارش داد: محمد علاوی نامزد نخست‌وزیری عراق کنار رفت. این تصمیم بعد از آن صورت گرفت که پارلمان عراق به‌خاطر درگیریهای سیاسی داخلی برای دومین بار نتوانست به وی رأی اعتماد بدهد. همزمان تظاهرات انبوه مردم علیه وی جریان داشت.

قیام‌کنندگان عراقی از روز نخست علیه کاندیداتوری محمد علاوی بودند و وی را نخست‌وزیر رژیم ایران و دست‌نشاندگان آن می‌دانستند و در تظاهرات و شعارهای خود بر کنار رفتن او اصرار می‌کردند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق با صدور بیانیه‌یی با عنوان: انقلابیون اکتبر، محمد علاوی و حکومت فاسد او را واژگون کردند با تبریک به قیام‌کنندگان عراقی این پیروزی را ثمره پایداری و ایستادگی آنها در مقابل همه توطئه‌ها دانست و بر استمرار قیام و تشدید اقدامات علیه باندهای فاسدی که رژیم ایران در پشت آنها قرار دارد تأکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: به ادامه انقلاب و قیام تا محقق شدن اهداف آن یعنی انحلال پارلمان و حکومت، ریاست جمهوری، بلوکه کردن قانون اساسی، تا تشکیل دولت موقت برای برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف و بر اساس دمکراسی حقیقی و نه صوری ادامه خواهیم داد تا قیمومیت رژیم ایران در عراق پایان یابد و تمامیت ارضی عراق به‌طور کامل به آن بازگردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdec3ab0-3e6c-4d11-8659-2cefa7aec0e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات