728 x 90

کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت: محسن شکاری به‌دستور خامنه‌ا‌ی بدار آویخته شد

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت
اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت: محسن شکاری به‌دستور خامنه‌ا‌ی بدار آویخته شد

ما از سازمان ملل، ایالات متحده، اتحادیهٔ اروپا و همهٔ کشورهای دموکراتیک می‌خواهیم اقدامات عملی برای توقف اعدامها و کشتارها در ایران انجام دهند

هیچ مصونیتی برای عاملان سرکوب قیام سراسری نباید وجود داشته باشد

مسؤلان سرکوب وحشیانهٔ اعتراضات باید به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار گیرند

 

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت ۱۷آذر ۱۴۰۱

کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت، رژیم ایران را به‌دلیل اعدام وحشیانهٔ مرد جوانی که در جریان قیام سراسری دستگیر شده بود، محکوم می‌کند. رژیم آخوندی در اقدامی ظالمانه و باور نکردنی، صبح ۸دسامبر ۲۰۲۲، محسن شکاری، زندانی ۲۳سالهٔ دستگیر شده در جریان قیام را اعدام کرد. او به‌دستور علی خامنه‌ای بدار آویخته شد. محسن شکاری پس از چند روز شکنجه در یک دادگاه ساختگی به اعدام محکوم شد.

گزارشها حاکی از آن است که دو معترض دیگر که در جریان این قیام دستگیر شده‌اند نیز به‌سلول‌های انفرادی مرگ منتقل شده‌اند و با اعدام قریب‌الوقوع روبه‌رو هستند. این دو زندانی سامان سیدی و محمد بروغانی هستند.

محسن شکاری یکی از صدها هزار نفری بود که در جریان قیام سراسری در ایران به‌خیابان‌ها آمده بود رژیم آخوندها امسال بیش از ۵۰۰نفر را در موجی از کشتار که برای سرکوب مخالفان طراحی شده بود، اعدام کرده است. بسیاری از محکومان، از جمله محسن شکاری، به «محاربه» متهم شده‌اند، اتهامی که در ایران مجازات اعدام دارد.

شورای حقوق‌بشر ملل متحد مقرر کرده است که یک هیأت تحقیق برای بررسی سرکوب قیام سراسری توسط (رژیم) ایران تشکیل دهد. هیچ مصونیتی برای عاملان این جنایات نباید وجود داشته باشد. کسانی که مسئول سرکوب وحشیانهٔ اعتراضات منجر به‌مجروح‌شدن و کشته‌شدن هزاران مرد، زن و کودک و دستگیری، شکنجه و اعدام معترضان بی‌گناه هستند، باید به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار گیرند.

کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت از سازمان ملل، ایالات متحده، اتحادیهٔ اروپا و همهٔ کشورهای دموکراتیک می‌خواهد که اقدامات عملی برای توقف اعدامها و کشتارها در ایران انجام دهند. سکوت قابل‌قبول نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3f4dcb1-52cc-4395-8a29-5d46c987889c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات