728 x 90

کمیتهٴ برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق خواهان انحلال پارلمان عراق شد

قیام عراق
قیام عراق

کمیتهٴ برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در اطلاعیه شماره ۱۵۸ خود به تاریخ ششم دی اعلام کرد:‌ تظاهر کنندگان هیچ اسمی به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیری تا قبل از انحلال پارلمان ارائه نخواهند داد. پارلمانی که اعضای آن با تزویر و با تسلط رژیم ایران بر آن، به عضویت پارلمان رسیده‌اند.

 

در قسمتی از این اطلاعیه با اشاره به ۲۱هزار شهید و مجروح و هزار آدمربایی و ناپدید شدن قیام‌کنندگان آمده است:‌ کماکان پرداخت بها برای باز پس‌گیری میهن و پافشاری مردم و پیشقراولان آن یعنی جوانان عراقی برای شکل دادن یک روند سیاسی کامل و عادلانه و بالغ ادامه دارد. روندی بر اساس انتخابات آزاد و سالم در کشوری که دارای حاکمیت و به‌دور از چنگالهای رژیم ایران و تروریسم آن و طرح‌های (اشغال‌گرایانه) فرامرزی آن است.

 

 

آسوشیتدپرس گزارش داد: کمیسیون نیمه رسمی حقوق بشر عراق اعلام کرد، در تظاهراتهای بغداد و استانهای جنوبی عراق در طی سه ماه گذشته حداقل ۴۹۰ کشته شده اند.

فیصل عبدالله عضو کمیسیون حقوق بشر عراق گفت ۴۹۰ کشته شامل ۳۳ فعال عراقی هستند که در قتلهای هدفدار ترور شدند.  بر اساس این گزارش، بیش از ۲۲۰۰۰ نفر در تظاهراتها تاکنون مجروح شده اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ee3bb96-baf7-44da-a7cc-7d00b5f892a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات