728 x 90

کمیته پارلمانترهای رومانی: رئیسی در اعدام جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ مشارکت داشته است

بیانیهٔ کمیته پارلمانترهای رومانی
بیانیهٔ کمیته پارلمانترهای رومانی

کمیته پارلمانترهای رومانی

رئیسی در اعدام جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ مشارکت داشته است،

از اتحادیه اروپا قاطعانه می خواهیم او را در خاک اروپا نپذیرد.

کشته شدن دو شهروند رومانیایی و بریتانیایی در حمله به کشتی تجاری

نشان‌دهنده تصمیم رژیم تهران برای اتخاذ سیاست باج‌خواهی بیشتر

در قبال جامعه بین المللی همزمان با روی کار آمدن رئیسی است

کمیته پارلمانترهای رومانی و شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق بشر در نامه سرگشاده یی خطاب به ملل متحد و جامعه جهانی، حمله پهپادی رژیم آخوندی به کشتی تجاری در سواحل عمان را که منجر به کشته شدن یک تبعه رومانی و یک تبعه انگلستان شد، به شدت محکوم و اعلام کرد: کشته شدن دو شهروند رومانیایی و بریتانیایی نشان دهنده تصمیم رژیم تهران برای اتخاذ سیاست باج خواهی و تهاجمی بیشتر در قبال جامعه بین المللی است. موضع دولت رومانی در برابر این اقدام گامی مثبت است اما کافی نیست. رژیم ایران یک تهدید بین المللی است که نیاز به یک سیاست جامع جهانی دارد. در همین حال ، اعتراضات سراسری اقشار مختلف جامعه ایران و تشنگی آنها برای تغییر، شرایطی را ایجاد کرده که این رژیم شیطانی توسط مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها، شورای ملی مقاومت ایران، به زیرکشیده شود.

در نامه شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق بشر رومانی، اعزام یک نماینده از سوی اتحادیه اروپا به مراسم تحلیف رئیسی،نقض فاحش همه اصول دموکراتیک توصیف شده و آمده است: رئیسی متهم به اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۳۶۷ است. دبیرکل عفو بین الملل میگوید: "این که ابراهیم رئیسی به جای پیگرد درباره جنایات علیه بشریت قتل ، ناپدید شدن اجباری و شکنجه ، به ریاست جمهوری رسیده است ، یادآوری تلخ این واقعیت است که مصونیت از مجازات در ایران ادامه دارد. "او در یک انتخابات ساختگی که مردم ایران آنرا تحریم کردند و کمترین میزان مشارکت را در تاریخ رژیم داشتند، رئیسی رئیس جمهور اعلام شد. هرگونه مشروعیت دادن به وی مشارکت در سیاست های مخرب این رژیم در سرکوب داخلی و صدور تروریسم به خارج است. ما از جامعه بین المللی می خواهیم در برابر نقض حقوق بشر و صدور تروریسم توسط رژیم ایران سیاست قاطع اتخاذ کند و قاطعانه از اتحادیه اروپا می خواهیم ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید رزیم ایران را در خاک اروپا نپذیرد مگر اینکه با کیفر جنایت علیه بشریت روبه رو شود.

(نامه مدافعان حقوق بشر و شخصیتهای سیاسی رومانی ۱۸مرداد۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caafd850-a1b3-48d5-82b2-33313a5ed3a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات