728 x 90

کمیته سوئیسی برای دموکراسی و جدایی دین از دولت در ایران: اعدام مصطفی صالحی را به‌شدت محکوم می‌کنیم

بیانیه کمیته سوئیسی برای دموکراسی و جدایی دین از دولت در ایران
بیانیه کمیته سوئیسی برای دموکراسی و جدایی دین از دولت در ایران

کمیته سوئیسی برای دموکراسی و جدایی دین از دولت در ایران طی بیانیه‌یی که توسط لورانس فهلمان ری یل نماینده پارلمان فدرال سوئیس صادر شده، اعلام کرد: اعدام مصطفی صالحی، یک معترض جوان ۳۰ساله در ایران را به‌شدت محکوم می‌کند. ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه معترضان و شورشیان را در ایران تهدید به مرگ کرده است. او خود یکی از مسئولان اصلی قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۹۸۸ - ۱۳۶۷ است. این اعدام، مانند سایر احکام اعدام مخالفان در راستای قتل‌عام سال۶۷ است که آمران آن هیچگاه به دست عدالت سپرده نشدند. پس از کارزار ملی و بین‌المللی علیه اعدام ۸تظاهر کننده دیگر که رژیم ایران را مجبور به تعلیق این احکام اعدام کرد، مقام‌های این رژیم می‌خواستند این اعدام ضدبشری را تنها با هدف ایجاد فضای ترس و وحشت برای مهار قیام مردمی جبران کنند. عدم اقدام مشخص سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در قبال اعدامها در ایران توسط دیکتاتوری مذهبی، به‌عنوان چراغ سبز به این رژیم تعبیر می‌شود.

ما اعدام زندانیان سیاسی را محکوم می‌کنیم و از دبیرکل سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران می‌خواهیم تا اقدامات عملی از قبیل اعزام هیأتی به ایران برای بازرسی از زندانها و دیدن زندانیان انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed70df32-b761-4fa8-9422-acdcba729e5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات