728 x 90

کمیته حقیقت‌یابی موشک‌باران اربیل ادعاهای سپاه پاسداران را تکذیب کرد

حمله موشکی رژیم ایران به اربیل در کردستان عراق
حمله موشکی رژیم ایران به اربیل در کردستان عراق

به گزارش روزنامه اخبار الخلیج بحرین، کمیته حقیقت‌یابی موشک‌باران اربیل ادعاهای سپاه پاسداران را تکذیب کرد.

این روزنامه روز ۲۷ اسفند نوشت: یک منبع در کمیته حقیقت‌یاب که توسط دولت عراق با هماهنگی پارلمان، تشکیل شده چند واقعیت مربوط به موشک‌باران رژیم ایران علیه شهر اربیل را فاش کرد.
این منبع خاطرنشان کرد، کمیته‌یی که متشکل از مقامات امنیتی و معاونان و وزرای بغداد و اربیل می‌باشد، از محل مورد نظر بازدید کرده و به‌شهادت شاهدان گوش فرا داده و هم‌چنان به شنیدن سخنان همه طرفها و شخصیتهای درگیر در پرونده ادامه می‌دهد.
در بیانیه‌یی که دفتر حاکم الزملی، معاون رئیس پارلمان عراق منتشر کرد، آمده است که این کمیته توصیه‌های خود را صادر خواهد کرد و این توصیه‌ها برای همه طرفها لازم‌الاجرا خواهد بود.
به گفته منبع، از جمله اطلاعات به‌دست آمده توسط کمیته، عبارتند از:
اول: ساختمانی که هدف قرار گرفت متعلق به یک سرمایه‌گذار کُرد است که آن شب به‌همراه خانوداه‌اش به مزرعه خود در حومه اربیل رفته بود.

دوم: ریبر احمد خالد، وزیر کشور اقلیم کردستان، اسنادی را ارائه کرد که ثابت می‌کند تمام موشکهای رژیم ایران خانه‌های شهروندان کُرد و یک ایستگاه تلویزیونی کُردی را هدف قرار داده‌اند.
سوم: رژیم ایران نتوانسته مدرکی دال بر وجود مرکز اسراییلی موساد در اربیل ارائه کند.
چهارم: سپاه پاسداران از پاسخگویی به تعدادی از سؤالات طرف عراقی درباره تعرضهای رژیم ایران به پایتخت کردستان خودداری کرد.

کمیسیون حقیقت یاب، معاون وزارت امور خارجه عراق و مسئول پرونده ایران را موظف کرد تا وزارت امور خارجه ایران را از موضع نهایی عراق در مورد حمله به اربیل مطلع کند، و هشدار نهایی به تهران برای دوری از اقداماتی که نقض حاکمیت عراق در هر بخشی از خاکش، باشد را بلاغ نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16764afd-2f18-4309-b7bb-c1f788b014b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات