728 x 90

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد: محاکمه سران رژیم آخوندی در یک دادگاه بین‌المللی به جرم جنایت علیه بشریت

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد
کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد طی بیانیه‌یی دوشنبه ۳۰مرداد خواستار محاکمه سران رژیم آخوندی در یک دادگاه بین‌المللی به جرم جنایت علیه بشریت شد

با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن مهسا امینی و موج اعتراضات ناشی از آن، رژیم ایران از ترس قیام جدید و تلاش برای منحرف کردن توجهات از عدالت بین‌المللی نسبت به اعمال خود، بسیج شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران را تشدید کرده و اعلام کرده است که قصد دارد درخواست استرداد اعضای آنرا از اروپا برای محاکمه آنها در ایران را بدهد.

رژیم ایران از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۷۹، بیش از ۱۲۰۰۰۰مخالف را اعدام کرده است. این رژیم تنها در تابستان ۱۳۶۷ بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی را که اکثراً از سازمان مجاهدین خلق ایران بودند بدار آویخت. سران رژیم هرگز برای جنایات خود علیه بشریت پاسخگو نبودند، آنها اغلب در سکوت جامعه جهانی، به سرکوب خونین مخالفان و جنبش‌های اعتراضی که اکنون به‌طور فزاینده‌یی در حال گسترش است، ادامه می‌دهند، به‌طوری که در یک سالی که از این قیام می‌گذرد صدها نفر اعدام شده و بیش از ۳۰۰۰۰تظاهر کننده دستگیر شدند که بسیاری از آنها زیر سن قانونی بودند.

در ماه‌های اخیر، بیش از ۳۶۰۰نماینده از ۴۰کشور، از جمله اکثریت اعضای ۲۹پارلمان (از جمله کنگره ایالات متحده، مجلس عوام و اعیان انگلستان مجلس ملی فرانسه، مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایتالیا) همراه با ۱۲۴تن از رهبران سابق جهان و ۷۵ برنده جایزه نوبل حمایت خود را از طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی برای آینده ایران، یک جمهوری با جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی و ایران غیرهسته‌یی و بدون مجازات اعدام اعلام کردند.

همه این عوامل ترس رژیم را افزایش می‌دهد، رژیمی که به‌دنبال پایه‌گذاری اقدامات تهدیدآمیز جدید در خارج از کشور است. آژه‌ای، رئیس قوه قضاییه رژیم، که یکی از عاملان اصلی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود، گفت که کشورهای غربی باید اعضای مجاهدین خلق را تحویل دهند تا "محاکمه و به سزای اعمالشان برسند". بدیهی است که این یک درخواست پوچ و مزخرفی است که بایستی قاطعانه رد شود.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد خواستار پاسخگویی سران رژیم در یک دادگاه بین‌المللی به‌خاطر ارتکاب بیش از ۴۰ سال جنایت در داخل و خارج از کشور و حملات تروریستی است. هم‌چنین بایستی یادآوری کنیم که رژیم ۶۹ بار توسط سازمان ملل متحد، مجمع عمومی و نهادهای حقوق‌بشری به‌دلیل کشتارهای دسته‌جمعی و نقض سیستماتیک و بسیار جدی حقوق‌بشر محکوم شده است.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

امضا کنندگان

رئیس کمیته: سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

رئیس مشترک کمیته: سناتور مارکو اسکوریا دبیر کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنا

سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون خارجی و نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا

سناتور یولیا اونتربرجر عضو کمیسیون قضایی سنا و رئیس گروه برای خود مختاریها در سنا

سناتور داریو پارینی نایب‌رئیس کمیسیون قانون اساسی سنا

نمایندگان پارلمان ایتالیا:

آندرآ دی جوزپه عضو کمیسیون خارجی مجلس

پیترو پیتالیس نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس

استفانیا آسکاری عضو کمیسیون قضایی مجلس

کاتیا پولیدوری عضو کمیسیون تجارت مجلس

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی مجلس

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2964f339-6282-4e8b-af42-7312ab4d9655"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات