728 x 90

کمیته استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران دولت استرالیا و جامعه جهانی را به اقدام فوری برای توقف سرکوب تظاهر کنندگان و حسابرسی از رژیم آخوندی فراخواند

بیانیه کمیته استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران
بیانیه کمیته استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران

کمیته استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران

دولت استرالیا و جامعه جهانی را به اقدام فوری برای توقف سرکوب تظاهر کنندگان

و حسابرسی از رژیم آخوندی فراخواند

در بیش از ۱۷شهر و شهرستان در استان خوزستان، در جنوب غربی ایران، وضعیت بحرانی ایجاد شده است که نشانگر یک بحران عمیق و همه‌جانبه است.

کشته شدن تعدادی جوان و صدها زخمی و تعداد نامعلوم دستگیری معترضان توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف نتوانسته است اعتراضات را متوقف کند.

ما از جامعه بین‌المللی، از جمله دولت استرالیا، می خواهیم برای جلوگیری از سرکوب گسترده و حسابرسی از رژیم ایران دست به اقدام بزنند.

سپاه پاسداران همه انرژی را برای تأمین مزارع عظیم ارزهای رمزپایه شرکت‌های چینی اختصاص داده است. برای تولید ارز مورد نیاز سیستم‌های سرکوب، تروریسم و غارت، برق ایران به کشورهای همسایه صادر می‌شود. اکنون در سراسر کشور برای چندین ساعت در روز خاموشی برق وجود دارد. بحران برق اکنون در وضعیت قرمز است.

کرونا نیز در ایران بیداد می‌کند، موج پنجم شهرها را فراگرفته است. تاکنون کرونا جان بیش از ۳۳۲۰۰۰نفر را گرفته است. همه‌گیری کرونا نیز در وضعیت قرمز است.

در این شرایط، مردم چیزی برای از دست دادن ندارند و هر فرصتی را به اعتراض تبدیل می‌کنند. به همین دلیل این قیام ادامه خواهد یافت و استانهای بیشتری به‌زودی به آن می‌پیوندند.

ما از دولت استرالیا می خواهیم که سفیر رژیم ایران را احضار کند تا از او را در مورد اعتراضات اخیر قبل از افزایش تعداد کشته‌ها مورد اعتراض قرار دهد و خواستار توقف سرکوب معترضان شود

کمیته استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران: ۵مرداد۱۴۰۰

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21d83dba-240c-41f6-af2d-f0adeb6907ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات