728 x 90

سه کشور اروپایی: رژیم ایران باید از هر گونه خشونت خودداری کند و به توافق هسته‌یی احترام بگذارد

رهبران سه کشور اروپایی، فرانسه، آلمان و انگلستان
رهبران سه کشور اروپایی، فرانسه، آلمان و انگلستان

خبرگزاری رویترز درباره بیانیه مشترک سه کشور اروپایی، فرانسه، بریتانیا و آلمان نوشت: ایران باید از هر گونه خشونت خودداری کند و به توافق هسته‌یی احترام بگذارد.

در بیانیه مشترکی که توسط سایت الیزه ۱۶دی ۹۸ منتشر شده است آمده است: بیانیه مشترک رئیس‌جمهور ماکرون، صدراعظم مرکل و نخست‌وزیر جانسون

ما حملات اخیر علیه نیروهای ائتلاف در عراق را محکوم کرده‌ایم و عمیقاً نگران نقش منفی که رژیم ایران،‌ از جمله از طریق سپاه پاسداران و نیروی قدس تحت فرماندهی قاسم سلیمانی، در این منطقه ایفا کرده هستیم.

در حال حاضر نیاز فوری به کاهش تنش وجود دارد. ما از همه طرفها می‌خواهیم تا با مسئولیت‌پذیری و حداکثر خویشتنداری عمل کنند. چرخه کنونی خشونت در عراق باید متوقف شود.

ما به‌طور خاص از رژیم ایران می‌خواهیم از تکثیر (اتمی) یا اقدام خشونت‌آمیز بیشتر خودداری کند و همه اقداماتی را که مغایر با برجام است (به‌حالت قبل)‌ برگرداند.

ما پایبندی خود به حق حاکمیت و امنیت عراق را یادآوری می‌کنیم. بحرانی دیگر، ریسک به خطر انداختن تلاش سالیان برای ثبات عراق را در بر دارد.

ما هم‌چنین بر تعهد خود نسبت به ادامه جنگ با داعش، که کماکان بالاترین اولویت است، تصریح می‌کنیم. حفظ این ائتلاف در این رابطه کلیدی است. به همین دلیل ما از مقامات عراقی می‌خواهیم تا پشتیبانی لازم را به ائتلاف ادامه دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ccb164d-2c1c-448d-be80-6765e8a99bc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات