728 x 90

کشف سلاحهای ایرانی در عملیات ارتش اسراییل در جنوب لبنان

کشف سلاحهای ایرانی در عملیات ارتش اسراییل در جنوب لبنان
کشف سلاحهای ایرانی در عملیات ارتش اسراییل در جنوب لبنان

دویچه وله روز یکشنبه ۲۲مهرماه نوشت: به گزارش رسانه‌های خبری عملیات نیروی زمینی اسراییل در جنوب لبنان به‌منظور عقب‌راندن شبه‌نظامیان حزب‌الله هم‌چنان در جریان است.

در حالی که به نظر می‌رسد توان این گروه بر اثر حملات گسترده اسراییل علیه مواضع آنها تضعیف شده، گفته شده است که حزب‌الله هم‌چنان از انبارهای اسلحه و زرادخانه گسترده‌یی برخوردار است.

بر اساس گزارش سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان و به‌نقل از یک سرگرد ارتش اسراییل، سربازان ارتش این کشور در حال حاضر به‌دنبال ردیابی تونل‌ها و کشف انبارهای اسلحه و سنگرهای گروه حزب‌الله در چندین کیلومتری پشت مرز در جنوب لبنان هستند.

گفته شده در این زمینه شمار زیادی سلاح، مواد منفجره، نارنجک‌های دستی و راکت‌انداز توسط نیروهای اسراییل کشف شده است.

کشف سلاحهای ساخت ایران

در همین حال این سرگرد نیروی زمینی اسراییل در گزارش مذکور یک سلاح لیزری ضدتانک را نشان داده که ساخت ایران است.

او می‌گوید: «این سلاح برد چهار کیلومتری دارد و موشکی که توسط آن شلیک می‌شود نیز هدایت‌پذیر است. حزب‌الله با این سلاح اغلب به ساختمانهای واقع در نزدیکی مرز شلیک می‌کند».

او اضافه می‌کند: «در صورت اصابت این راکت‌ها، همه در داخل ساختمان کشته می‌شوند و سیستم ضدهوایی اسراییل برای دفع آن، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد».

به گفته جوسی کوپرواسر، ژنرال سابق ارتش اسراییل، حزب‌الله این سلاحها را "از دهه‌ها پیش سلاح جمع‌آوری کرده و در حال آماده شدن حمله به اسراییل، مانند حمله حماس در ۷ اکتبر بوده است".

او می‌گوید: «یگانهای رضوان حزب‌الله تونل‌هایی را در امتداد مرز با اسراییل ساخته‌اند. همه چیز برای حمله آماده بوده است. هدف آنها، حمله به جلیل و تصرف این منطقه بوده است».

به گفته کوپرواسر حزب‌الله هم‌چنین دهها هزار موشک، از جمله موشک‌هایی با برد طولانی و قابلیت هدایت دقیق در زرادخانه خود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35af9109-122a-4f6c-b405-91bfe7845af1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات