728 x 90

کشف اسناد کمکهای میلیون‌ها دلاری رژیم ایران به حماس در تونل‌های غزه

کشف اسناد کمک میلیون‌ها دلاری رژیم ایران به حماس
کشف اسناد کمک میلیون‌ها دلاری رژیم ایران به حماس

به‌گزارش دویچه وله فارسی ۱۷بهمن، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل می‌گوید که سربازان اسراییلی از یک تونل در نوار غزه، اسناد و شواهدی را کشف کرده‌اند که نشان‌دهنده ارتباط مستقیم حماس و هماهنگی این گروه با رژیم ایران است.

هاگاری افزود: «ما اسناد رسمی حماس از سال ۲۰۲۰، از جمله جزئیات وجوهی که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ از ایران برای استفاده حماس به‌طور کلی و برای استفاده شخصی یحیی سنوار به‌طور خاص واریز شده بود، پیدا کردیم».

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، "بیش از ۱۵۰میلیون دلار از ایران به حماس منتقل شده است."


او با بیان این‌که "این نمونه دیگری از چگونگی صادرات ترور توسط رژیم ایران به سراسر خاورمیانه است"افزود:"این یک مشکل جهانی است."

هاگاری هم‌چنین با اشاره به این‌که سربازان اسراییلی میلیون‌ها دلار دیگر را نیز در پایگاههای حماس در سراسر نوار غزه پیدا کرده‌اند افزود که این اطلاعات "در اختیار متحدان اسراییل قرار می‌گیرد تا بررسی شوند."

 

نشنال ریوو روز ۱۸بهمن نوشت: اگر ایران کنترلی بر نیابت های تروریستی خود در منطقه نداشته باشد، برای امتیاز نادیده گرفته شدن هزینه زیادی پرداخته است.
در این گزارش آمده است: «نیروهای اسرائیل اسنادی را یافتند که همکاری و ارتباط مستقیم ایران و یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را اثبات می‌کند. تصاویر اسنادی که متعاقباً توسط ارتش اسرائیل منتشر شد، نشان می‌دهد که این رقم در مجموع ۱۵۴میلیون دلار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bf0a916-cb54-4abf-a499-28408af5611e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات