728 x 90

کشف آنتی بادی جدید مقاوم در برابر تمام گونه‌های ویروس کرونا

ویروس کرونا
ویروس کرونا

پژوهشگران توانسته‌اند آنتی بادی جدیدی کشف کنند که به‌طور بالقوه می‌تواند تمام گونه‌های ویروس کرونا و ویروس‌های مشابهی که در دستگاه تنفسی موجودات زنده اختلال ایجاد می‌کنند را خنثی کند.
جِی نیکس، پژوهشگر اصلی این تحقیقات از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، در بیانیه‌یی مطبوعاتی اعلام کرد: «این آنتی‌بادی به محلی در پروتئین سنبله ویروس کرونا که تا کنون ناشناخته مانده بود متصل می‌شود و تمام گونه‌های شناخته شدهٔ ویروس کرونا که عفونتهای تنفسی ایجاد می‌کنند را خنثی می‌کند. از آنجایی که این آنتی‌بادی به قسمتی منحصر به‌فرد از ویروس کرونا متصل می‌شود که راه را بر تغییرات ژنتیکی در آن سد می‌کند، کار ویروس برای جهش و ایجاد یک گونه جدید دشوارتر می‌شود».


بر اساس این گزارش آنتی‌بادی «پروتئین سنبله» ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهد، که ماده اصلی تشکیل‌دهندهٔ زائدهٔ روی سطح ویروس کروناست و عامل اصلی نفوذ ویروس به سلول‌های بدن قربانی است. آنتی‌بادی جدید روی سطح پروتئین سنبله پخش می‌شود، و از چسبیدن آن به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4892f548-8f2c-43b9-b1e2-1063e408a332"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات