728 x 90

کشتی نیروی دریایی آمریکا به سوی قایق‌های سپاه در خلیج‌فارس تیرهای اخطار شلیک کرد

عکسی که نیروی دریایی آمریکا از مواجهه روز دوم آوریل منتشر کرده است
عکسی که نیروی دریایی آمریکا از مواجهه روز دوم آوریل منتشر کرده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت اعلام کرد سه قایق سپاه پاسداران شب گذشته به یک کشتی این کشور در آب‌های خلیج‌فارس نزدیک شدند که یک کشتی گشتی آمریکا تیرهای اخطار شلیک کرد.

ربکا ریبارچ، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته است که دوشنبه این ۳قایق تندرو سپاه تا فاصله ۶۸ یارد (تقریباً معادل ۶۲ متری) کشتی گشتی آمریکایی «یو اس اس فایربولت» نزدیک شدند.

وی افزود: قایق‌های رژیم ایران علی‌رغم هشدارهای مکرر به سمت این کشتی آمریکایی نزدیک شدند. «یو اس اس فایربولت» در نهایت تیرهای هشدار شلیک کرد که پس از آن قایق‌های سپاه پاسداران عقب‌نشینی کردند.

ربکا ریبارچ تصریح کرد، در طول این برخورد، نیروهای آمریکایی به‌طور فعالانه با قایق سپاه ارتباط برقرار کرده و پاسخ‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را برای کاهش خطر اشتباه محاسباتی، جلوگیری از برخورد و کاهش تنش در وضعیت را اجرا کردند. این دومین گزارش در ماه جاری است که مواجهه «خطرناک» قایق‌های نیروی دریایی سپاه با کشتی‌های آمریکایی منتشر می‌شود.

گزارشها حاکی است که در دوم آوریل یک شناور و ۳قایق تندروی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس به رفتاری «ناایمن و غیرحرفه‌یی» در مواجهه با کشتی‌های آمریکایی دست زدند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکایی گفته بود که یک شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران اوایل ماه جاری میلادی به مدت ۳ساعت بر سر راه کشتی گشت‌زنی «مانوموی» قرار گرفته، تا فاصله ۶۴ متری به این کشتی نزدیک شده و آن را وادار به توقف کرد.

کنت مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: «فعالیت‌هایی که به‌طور معمول از نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌بینیم لزوماً فعالیت‌هایی نیستند که توسط خامنه‌ای یا دولت روحانی هدایت شده باشند بلکه اقدامات غیرمسئولانه فرماندهان محلی در صحنه است»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcc49483-dad8-4f91-8561-e5309af044aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات