728 x 90

کشته شدن ۴تن از اعتراض‌کنندگان در ناصریه توسط نیروهای امنیتی

تظاهرات در ناصریه
تظاهرات در ناصریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه چهار تن از اعتراض کنندگان روز جمعه ۸اسفند در درگیری با نیروهای امنیتی عراق در ناصریه بنا به‌گفته امدادگران کشته شدند. این مرگبارترین روز در یک هفته خشونت در این شهر جنوبی بوده است.

معترضان عراقی در شرایط موج دوم کرونا و برقراری تدابیر قرنطینه دست به این اعتراضات زده‌اند تا خشم خود را نسبت به وضعیت خدمات‌دهی دولت به مردم بی‌بضاعت ابراز کنند.

بنا به گزارش امدادگران از ۴نفری که کشته شدند سه نفر با تیراندازی مستقیم و یک نفر در بیمارستان در اثر جراحت وارده درگذشت.

در اعتراضات روز جمعه ۴۷نفر دیگر مجروح شدند اما بیمارستانها مملو از بیماران کرونا هستند. یک امدادگر گفت ما تقلا می‌کنیم برای درمان آنها جا پیدا کنیم.

تظاهر کنندگان خواهان استعفای نظام الوالی فرماندار ناصریه شده‌اند و والی عصر جمعه استعفا داد و نامه استعفای خود که در مطبوعات منتشر شد را به مصطفی کاظمی نخست‌وزیر تحویل داد.

شایان یادآوری است که عفو بین‌الملل روز جمعه گفت فیلمهای اعتراضات ناصریه را راستی‌آزمایی و تأیید کرده است که نشان می‌دهند پلیس روی مردم معترض آتش باز کرده و اجساد اعتراض کنندگان در خیابان‌ها دیده می شوند

عفو بین‌الملل گفته است مجروحان در میان پارکینگها مداوا می‌شوند و برخی هم از ترس این‌که در بیمارستان دستگیر می‌شوند به جاهای دیگری پناه بردند.

عفو بین‌الملل هم‌چنین افزود دولت عراق بارها در پرداختن به این‌گونه فرار از مجازاتها توسط پلیس که معترضان را کشته‌اند شکست‌خورده است. چه موقع این خون‌ریزیها خاتمه پیدا می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83dd2d7b-f447-434d-b5f5-7d0d0c515dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات