728 x 90

کشته شدن فرد وابسته به ایران در انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده سوریه

انفجار خودرو در سوریه - عکس از آرشیو
انفجار خودرو در سوریه - عکس از آرشیو

خبرگزاری العربیه روز شنبه ۵خرداد و به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا»، از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه «مزه» دمشق، که میزبان چند پایگاه امنیتی است، خبر داد.

این خبرگزاری، شنبه ۵خرداد گزارش داد که در این انفجار یک نفر کشته شده است. منبعی در فرماندهی پلیس دمشق، بدون اشاره به جزئیات بیشتر، کشته‌شدن یک تن بر اثر انفجار خودرویش در منطقه مزه را تأیید کرد.

«دیدبان حقوق‌بشر سوریه» گزارش داد که این انفجار منجر به آتش‌گرفتن ۳خودروی متوقف‌شده در محل بمب‌گذاری شده است.

تاکنون مشخص نیست که این انفجار چه کسی را هدف قرار داده بود. با این حال، دیدبان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد که فرد کشته شده وابسته به ایران بوده است. این انفجار صدای مهیبی ایجاد کرد و باعث رعب و وحشت در منطقه‌یی شد که پیش‌تر هدف حملات موشکی اسراییل قرار گرفته بود.

یکی از مهم‌ترین حملات به منطقه «مزه» اوایل آوریل سال جاری رخ داد که طی آن، کنسولگری ایران در دمشق هدف حمله قرار گرفت.

حمله به کنسولگری ایران در منطقه مزه دمشق منجر به کشته‌شدن چند تن از جمله محمدرضا زاهدی، یکی از فرماندهان بلندپایه نیروی قدس سپاه پاسداران شد.

منطقه مزه در غرب دمشق قرار دارد و میزبان پایگاه‌های امنیتی و نظامی سوریه و هم‌چنین مقر فرماندهان فلسطینی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارت‌خانه‌ها و به‌ویژه سفارت ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46112a80-a067-48c5-ba6c-a103506508a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات