728 x 90

کرونا، واکسن تربیت‌کننده سیستم ایمنی بدن مثبت بود

کرونا در جهان
کرونا در جهان

یک کارخانه داروسازی در آمریکا گزارش داد که نتایج اولیه آزمایش یک نوع واکسن جدید که به سیستم ایمنی بدن نحوه مقابله با ویروس کرونا را یاد می‌دهد، مثبت بوده و توانسته بدن بیماران را از عفونت‌های ناشی از کووید۱۹ مصون دارد.

گفته می‌شود که مرحله اصلی آزمایش این واکسن تا ۴۰روز دیگر آغاز شود اما شرکت مادرنا گفته از اکنون روی تولید انبوه آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

کارخانه داروسازی مادرنا آمریکا می‌گوید در خون نخستین ۸ نفری که این واکسن را دریافت کرده بودند پادتنهای خنثی‌گر ویروس کرونا یافت شده است.

این شرکت داروسازی هم‌چنین می‌گوید واکنش بدن این ۸نفر مشابه واکنش سیستم ایمنی بدن کسانی بوده که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بودند. تحقیقات برای ساخت واکسن کووید۱۹ با سرعتی بی‌سابقه در نقاط مختلف جهان در جریان است به‌طوری که هم‌اکنون ۸۰ گروه تحقیقاتی در کشورهای مختلف سرگرم ساخت واکسنهای مختلف برای مقابله با این ویروس تازه شناخته شده کرونا هستند.

گروه داروسازی مادرنا، نخستین شرکت بود که آزمایش تجربی واکسن کرونا را آغاز کرد. نام واکسن این شرکت م. آر. آن. ای ۱۲۷۳ است.

این واکسن حاوی بخشی کوچک و ناکاملی از ساختار کدهای ژنتیکی ویروس کرونا ۲۰۱۹ است که به داوطلبان تزریق می‌شود. محققان امیدوارند که این ساختار ناقص ژنتیکی بدون این‌که فرد را بیمار کند، به سیستم ایمنی بدن او یاد دهد که پادتن مناسبی برای مبارزه با ویروس کامل تولید کند و این پادتن را در حافظه خود نگه دارد تا در صورت مواجهه با ویروس واقعی آمادگی دفاع از خود را داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f437b9ba-8c3b-4dc3-bb9d-42b63d5fbf35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات