728 x 90

کرونا روند صعودی در قاره آسیا و آمریکا در پیش گرفته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در نگاهی به اوجگیری ویروس کرونا در برخی از کشورهای آسیایی و آمریکایی شاهد افزایش شمار موارد ابتلا و درگذشت ناشی از کرونا هستیم و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی به مرور در حال بازگشایی مرزهایشان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز گذشته ۲۵خردادماه از سه‌رقمی شدن آمار قربانیان فقط در یک روز خبر داد و این‌که ۱۰۷بیمار مبتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ساعت جان خود را از دست داده‌اند.

وضعیت انتشار ویروس کرونا در چین در همین روز بار دیگر به محدودیتها به‌ویژه در پکن افزوده است و دولت این کشور از تمامی شرکتها خواسته کارمندانی که اخیراً به بازار شین‌فادی در پایتخت رفته‌اند و یا با کسانی در این بازار تماس داشتند را ۱۴روز در قرنطینه خانگی قرار دهند. این بازار به گلوگاه موج تازه‌یی از شیوع ویروس تبدیل شده است.

روز گذشته هند نیز به بالاترین رقم موارد روزانه کووید-۱۹ را از زمان آغاز همه‌گیری رسید و اعلام کرد که طی یک روز ۱۲هزار بیمار جدید به مبتلایان افزوده شده و رقم کل موارد در دومین کشور پرجمعیت جهان به ۳۲۰هزار نفر رسیده است.
هند گفته است که ۵۰۰ واگن راه‌آهن را در دهلی، به بیمارستانهای موقتی تبدیل خواهد کرد. روند فزاینده موارد ابتلا در هند به کاهش محسوس تخت‌های بیمارستانی انجامیده است.

در پایتخت ژاپن نیز ۴۷مورد تازه از ابتلا را دولت این کشور تأیید کرده که طی ۴۰روز گذشته رقمی بی‌سابقه است.
بر اساس گزارشها ایالت‌های فلوریدا، آلاباما و کارولینای جنوبی در آمریکا برای سومین روز پیاپی بالاترین شمار ابتلا را تأیید کرده‌اند. در لوئیزیانا، یکی از مراکز اولیه شیوع بیماری، نیز موارد ابتلا رو به فزونی گذاشته است.
در حال حاضر در آمریکا با بیش از ۲میلیون بیمار تأییدشده و بیش از ۱۱۵هزار فوتی، در صدر کشورهایی‌ست که با بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ روبه‌رو شده‌اند.
یکی دیگر از کشورهای قاره آمریکا برزیل است که تاکنون ۸۵۰هزار نفر به ویروس مبتلا شده و ۴۳هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
گفتنی است که در سطح جهان ۷.۸میلیون نفر مبتلا به کرونا و شمار فوتی‌ها از ۴۳۰هزار تن فراتر رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0e3573c-5573-4909-9cd8-4ff1d8f5a149"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات