728 x 90

کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در حالیکه شیوع ویروسهای جهش‌یافته و شمار مرگ و میر ناشی از آن به‌ویژه در برزیل در آمریکای لاتین و در هندوستان در آسیا و کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه در اروپا ادامه دارد، تدابیر قرنطینه و محدودیتها بیش‌از‌پیش تشدید می‌شود.

سایت سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اول اردیبهشت نوشت: آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در برزیل ۳۳۲۱نفر، در فرانسه ۳۷۴نفر، در ایتالیا ۳۹۰نفر، در آلمان ۳۲۷ و در هندوستان ۲۰۲۳نفر جان خود را از دست داده‌اند. .

 

به گزارش خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه اول اردیبهشت، وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی لیست ۱۵۰کشور را به‌عنوان «کشورهای منع سفر با درجه ریسک بالای کرونا» به شهروندان خود معرفی کرد. در این لیست کشورهایی مانند فرانسه، انگلستان، کانادا، مکزیک و آلمان با ریسک درجه ۴ نامگذاری شده‌اند. آمریکا هم‌چنین از ورود افراد با تابعیت غیرآمریکایی که اخیراً در اروپا، چین، برزیل، ایران و آفریقای جنوبی بوده‌اند، به خاک خود جلوگیری می‌کند.

 

رویترز هم‌چنین نوشت: فرانسه اعمال محدودیت بر پروازهای داخلی خود را تا ۱۰روز دیگر ادامه می‌دهد. فرانسه تاکنون محدودیتهای سختی، از جمله ۱۰روز قرنطینه، را برای مسافران وارده از کشورهای آرژانتین، شیلی، آفریقای جنوبی و هندوستان که منشأ ویروس جهش‌یافته هستند، در نظر گرفته است.

 

تاپ چنل در آلبانی روز چهارشنبه نوشت: فرودگاه بین‌المللی تیرانا روز گذشته در بیانیه‌یی اعلام کرد کلیه کسانی که قصد سفر به ایتالیا را دارند، باید گواهی تست منفی کرونا و یا داشتن پادتن ۴۸ساعت قبل از سفر را اٰرائه کنند. این گواهی بایستی به زیان انگلیسی و یا ایتالیایی باشد. در عین‌حال قرنطینه اجباری نیز به جای خود باقی است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد در شبانه روز گذشته از تعداد ۲۵۸۴ تست انجام شده، ۱۳۸مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9325f4d7-e80e-4f72-b230-ba2d45fb3b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات