728 x 90

کرونا در ایران: سعید خال: پیک مرگ کرونایی شهر تهران به‌شدت رو به افزایش و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد

کرونا در  ایران
کرونا در ایران

این خبر به‌روز می‌شود...

 

وضعیت قرمز کرونا در ۱۵مرکز استان و ۱۲۰شهرستان

خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۶تیرماه نوشت: علاوه بر شهرستانهای قرمز قبلی، از چهارشنبه شهرستانهای عجب شیر (استان آذربایجان شرقی)، اصفهان، کاشان (استان اصفهان)، کرج (استان البرز)، ایلام (استان ایلام)، دشتستان، کنگان (استان بوشهر)، رباط کریم، شهریار، پیشوا (استان تهران)، مشهد (استان خراسان رضوی)، شیروان (استان خراسان شمالی)، چابهار (استان سیستان و بلوچستان)، شیراز (استان فارس)، بابل، ساری، سوادکوه، نور، نوشهر (استان مازندران)، جاسک (استان هرمزگان)، فارسان، لردگان (استان چهارمحال و بختیاری)، شهربابک (استان کرمان)، بویراحمد (استان کهگیلویه و بویر احمد)، رشت (استان گیلان)، بافق، بهاباد (استان یزد) در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی، ۱۲۰شهرستان قرمز، ۱۸۲شهرستان نارنجی و ۱۴۶شهرستان زرد در کشور وجود دارد و وضعیت هیچ شهری آبی نیست.

 

اکثر شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

... برنامه‌ریزیهای نادرست و سوء‌مدیریت موجب شد واکسیناسیون با تأخیر انجام شود. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند و موجب می‌شوند پیک‌های مختلف کرونا در کشور تکرار شود (روزنامه حکومتی وطن امروز ۱۶تیر).



بحران بعدی موج پنجم کرونا با نوع دلتا

بحران بعدی که با ترکیب قطعی برق و کمبود آب به پیش می‌راند، همه‌گیری کرونا در موج پنجم آن است که با شیوع گسترده نوع جدید آن، دلتا، تابستانی سخت و ناگوار را برای مردم رقم زده است. همان سوءمدیریت و تحریم که دو بازوی اصلی مشکلات ما بوده‌اند باعث شده نه آن قول و وعده‌های تولید انبوه واکسن داخلی و واکسیناسیون عمومی از طریق آن انجام شود و نه واردات واکسن خارجی به‌خاطر تحریم و مراودات مالی به داخل کشور با آسانی صورت پذیرد (روزنامه حکومتی مستقل ۱۶تیر).



پیک مرگ کرونایی شهر تهران به‌شدت رو به افزایش 

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفتگو با سایت حکومتی ایسنا، با اشاره به این‌که پیک مرگ کرونایی شهر تهران به‌شدت رو به افزایش است و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد، گفت: سازمان بهشت زهرا (س) تهران برای پنجمین بار در ۱۷ماه گذشته آرایش بحرانی به خود گرفته و در آماده‌باش کامل قرار دارد و این در حالی است که در هفته‌های گذشته در شرایط خطی و بین اعداد ۳۰ تا ۳۵ ثابت بودیم اما در روزهای گذشته عدد متوفیان کرونایی تهران با افزایش چشمگیر همراه بوده است.
وی افزود: در حالی که در شهرهای قرمز به‌ویژه تهران کارکنان نهادها و دستگاههای دولتی و غیردولتی در شرایط دورکاری قرار گرفتند، جهادگران خاموش سازمان بهشت زهرا (س) با برنامه‌ریزی در شرایط بحرانی به‌صورت دو و سه شیفت کاری و با رعایت بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی به تکریم شهروندان و خدمات رسانی شایسته به مراجعین می‌پردازند (آفتاب نیوز ۱۶تیر).


قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند

محمد سرگزی عضو مجلس ارتجاع از زابل در مجلس ارتجاع گفت متأسفانه مردم به واسطه مشکلات معیشتی قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند،
نماینده زابل گفت: متأسفانه این بیماری به‌نحوی است که به‌سادگی قابل کنترل نیست و سرعت سرایت آن بسیار بالا است. ما فقط به مردم می‌گوییم که در خانه بمانند اما وضعیت معیشتی مردم در استان به‌گونه‌یی است که اگر در خانه بمانند گرسنه خواهند ماند و اگر به سر کار بروند در تهدید بیماری هستند. ‎ (سایت حکومتی الف ۱۶تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b063a767-bf0f-41f2-9fa8-b96eed58e1ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات