728 x 90

کرونا در جهان؛ کشف گونه جدید دیگری در آلمان / تشدید قرنطینه و محدودیتها و کنترل مرزها، همراه با کارزار جهانی واکسیناسیون

کرونا در جهان
کرونا در جهان

در آلمان همزمان با اعلام ادامهٔ محدودیتهای قرنطینه‌یی توسط آنگلا مرکل، گونهٔ جدید دیگری از ویروس کرونا در آلمان کشف شده است. مقامات آلمانی می‌گویند این گونهٔ جهش‌یافته در بیمارستانی در ایالت بایرن مشاهده شده. هنوز مشخص نیست شدت واگیری این گونهٔ جدید چقدر است.

در حالیکه گونهٔ جهش یافتهٔ انگلیسی ویروس کرونا اکنون در بیش از۶۰کشور جهان مشاهده شده، قرنطینه و محدودیتها و کنترل مرزها، همراه با کارزار جهانی واکسیناسیون در پنج قاره تشدید می‌شود.

در انگلستان در سومین و مرگبار‌ترین موج شیوع ویروس کرونا طی ۲۴ساعت ۳۳هزار و ۳۵۵مورد جدید ابتلا به کرونا و بستری بیماران گزارش‌شده است. این در حالی است که بیش از چهار میلیون نفر از جمله نیمی از جمعیت بالای هشتاد سال، واکسینه شده‌اند. تلاش دولت بر این است که در هفته‌های آینده ۱۵میلیون نفر را که در اولویت قرار دارند واکسینه کند. گام بعدی، تکمیل واکسیناسیون کل جمعیت بزرگسال کشور تا پاییز آینده است.

نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند به‌پارلمان این کشور گفت که وضعیت قرنطینهٔ نسبتاً کامل لااقل تا نیمهٔ فوریه (اواخر بهمن) ادامه خواهد داشت و مدارس، دانشگاهها و مغازه‌های غیراساسی، هم‌چنان تعطیل خواهند بود.

شیوع و گسترش کرونا در حالی صورت می‌گیرد که شرکت فایزر در آمریکا به‌خاطر کثرت سفارشات به تعهدات خود نرسیده و این موضوع باعث نارضایتی و شکایت دولتهای سفارش دهنده از جمله ایتالیا و آلبانی شده است.

دومنیکو آرکوری کمیسر ویروس کرونا در ایتالیا اعلام کرد تصمیم دارد به‌دلیل تأخیر در توزیع واکسن مطابق قرارداد اولیه، در روزهای آتی علیه شرکت فایزر اقدام قانونی به‌عمل بیاورد.

روز گذشته نیز ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرده بود شرکت فایزر ارسال میزان مشخص شدهٔ واکسن در قرارداد دوطرفه را به‌تعویق انداخته و برخلاف آنچه برنامه‌ریزی شده بود این هفته واکسنها را تحویل نداده است.

به‌دنبال اعلام تصمیم صربستان برای خرید واکسن چینی، یک عضو کمیسیون خارجی پارلمان آلمان گفت: این یک شکست برای اتحادیهٔ اروپا در بالکان و یک پیروزی برای تبلیغات چینی است. وی افزود: حتی اگر اتحادیهٔ اروپا بستهٔ افزودهٔ چندین میلیون دلاری برای غرب بالکان را آماده کرده باشد، سرعت لاک‌پشتی تأمین واکسن، به‌کنترل مؤثر بیماری در منطقه آسیب می‌رساند و کشورهای این منطقه را به‌جانب چین و روسیه سوق می‌دهد.

در آلبانی با شناسایی لااقل ۸مورد ابتلا به‌کرونا در میان دانش‌آموزان شهر برات (Berat) نگرانی پیرامون شیوع این بیماری افزایش یافت. علاوه بر این ۸دانش‌آموز که پنج نفر آنان در یک کلاس هستند، ۲۳نفر دیگر از کارکنان بزرگسال در مدارس این شهر هم مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شده‌اند.

آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت آلبانی برای ۲۴ساعت گذشته حاکی از انجام ۳۳۳۱ تست کرونا و شناسایی۶۷۰ ابتلای جدید است. در همین روز طبق آمار رسمی ۴نفر به جان‌باختگان کرونا افزوده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f78b7d9e-3662-4053-bc93-78fe57f0bea5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات