728 x 90

کرونا در جهان؛ در چین ۱۱میلیون نفر دیگر قرنطینه شدند/ مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در ۲۲کشور اروپایی

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به‌دنبال مشاهدهٔ موارد متعدد جدید از ابتلا به کرونا در چین ۱۱میلیون نفر دیگر قرنطینه شدند.

در شهر شمالی شیجیا ژوانگ، تمام جمعیت این شهر در شرایط قرنطینه قرار گرفتند. مدارس بسته شده‌اند و شهروندان اجازهٔ ترک شهر را ندارند. بیش از ۵هزار مرکز برای انجام تست کرونا در این شهر دایر شده تا تمامی شهروندان را بتوان مورد آزمایش قرار داد.

بی‌بی‌سی جهانی روز ۱۸دی در گزارشی گفت: شهر شیجیا ژوانگ از شهرهای استان هوبی (Hubei)، یعنی همان استانی است که شهر ووهان در آن قرار دارد. آغاز شیوع همه‌گیری کرونا از شهر ووهان بود.

آلمان بار دیگر از مرز ۱۰۰۰ فوتی در یک شبانه‌روز گذشت. از آغاز همه‌گیری تاکنون ۳۶۵۰۰نفر در این کشور قربانی کوید۱۹ شده‌اند. این دولت تصمیم گرفته قوانین قرنطینهٔ کامل را به‌مدت سه هفتهٔ دیگر ادامه دهد.

سازمان بهداشت جهانی کشورهای اروپایی را فراخواند تا اقدامات بیشتری برای غلبه بر گونهٔ جدید ویروس کرونا که اولین بار در انگستان مشاهده شد انجام دهند.

موارد ابتلا به‌این نوع جدید ویروس کرونا اینک در ۲۲کشور اروپایی مشاهده شده و این یک وضعیت هشدار دهنده محسوب می‌شود. به‌گفته مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، برای به‌تعادل رساندن وضعیت در برخی کشورها، اقدامات سخت‌گیرانه‌تری ضرورت پیدا کرده‌اند.

شیوع نوع جدید ویروس کرونا موجب نگرانی بسیاری کشورهای اروپایی شده که پیش از این قرنطینه‌های کاملی را در کشورشان اعمال کرده بودند. بیش از ۲۳۰میلیون نفر در اروپا در کشورهایی زندگی می‌کنند که قوانین قرنطینهٔ کامل را اجرا کرده‌اند.

با توجه به‌مشاهدهٔ موارد جدید ابتلا به‌کوید۱۹، دولت استرالیا برنامهٔ واکسیناسیون گستردهٔ خود را جلو انداخته و متعهد شده است که به‌جای ماه مارس که قبلاً اعلام شده بود، از ماه فوریه این پروژه را آغاز کند.

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا گفت که اقدامات لازم انجام شده که کارشناسان بتوانند روند تأیید واکسن فایزر بیون‌تک را تا پایان ژانویه تکمیل کنندو (بی‌بی‌سی جهانی ۱۸دی).

رسانه‌های آلمانی از اتحاد استراتژیک شرکتهای داروسازی کیوروک و بایر برای تولید و پخش واکسن کرونا خبر می‌دهند. شرکت کیوروک از اولین شرکتهایی بود که مراحل ساخت واکسن را با موفقیت طی کرد. اما به‌دلیل کمبود امکانات توزیع، از جمله خودروهای مناسبی که بتوانند واکسن را در دمای منهای هفتاد درجه منتقل کنند، از رقبای خود عقب افتاد. اتحاد این شرکت با شرکت عظیم بایر این چشم‌انداز را ایجاد کرده که واکسن تولیدی آنها در سه‌ماههٔ اول سال۲۰۲۱ وارد بازار شود.

بایر با ۴۲۰شرکت در زیرمجموعه خود و ۱۰۳هزار و ۸۲۴کارمند و درآمد سالانه ۴۳میلیارد و ۵۰۰میلیون یورو امکانات به‌مراتب بیشتر و بهتری برای پخش واکسن خواهد داشت (دویچه وله ۱۸دی۹۹)

وزارت بهداشت آلبانی روز پنجشنبه اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۳۶۶۸تست کرونا ۶۹۷نفر جدید، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۶نفر به‌شمار جان‌باختگان افزوده شد.

کمیتهٴ تخصصی کرونا در آلبانی، محدودیتهای اعلام شده را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد. این محدودیتها شامل منع عبور و مرور از ساعت ۲۲ تا ۶ و برگزاری کلاسهای دانشگاهی به‌صورت آنلاین است. هم‌چنین پروازهای انگلستان تا ۱۸ژانویه در حالت تعلیق باقی خواهند ماند.

مردم و به‌خصوص جامعه هنری آلبانی در سوگ کویتیم پرودانی خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای محبوب این کشور هستند که خبر فوتش به‌دلیل ابتلای به‌کرونا دیروز منتشر شد. پرودانی ۵۷ساله که در آلبانی از او به‌عنوان «شورشی دنیای موزیک» نام برده می‌شد، از اولین کسانی بود که در فروردین‌ماه امسال ترانه‌یی به‌نام «کرونا با تو سخن می‌گوید» درباره این بیماری اجرا کرد و در آن چنین خواند که: «کرونا هم‌چون کابوسی ناگوار به‌ما یادآوری می‌کند که انسان باشیم، به‌سادگی، انسان. خوب و دوست داشتنی مثل یک نوزاد».

آثار پرودانی در ۱۰ فستیوال رادیو-تلویزیون آلبانی اجرا شده و ترانهٔ «من اهل تیرانا هستم» او هنوز هم از موفق‌ترین ترانه‌های این کشور محسوب می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c619645-4378-4762-bdd3-08bf27a29033"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات