728 x 90

کرونا در جهان؛ پزشکان پاریس زنگ خطر را نسبت به افزایش فاجعه‌بار کرونا به صدا درآوردند

کرونا در جهان
کرونا در جهان

سایت دانشگاه جانز هاپکینز نوشت: آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۷۴۱نفر، در برزیل ۳۴۳۸نفر، در لهستان ۴۴۸نفر، در ایتالیا ۳۸۰نفر، در فرانسه ۱۹۱، در هندوستان ۳۱۲نفر و در اوکراین ۲۹۵نفر جان‌باخته‌اند. .

روز گذشته آلمان اعلام کرد ۱۰.۳% از کل جمعیت این کشور دست کم اولین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد آلمان در این زمینه با فاصله چشمگیری عقب‌تر از آمریکا و بریتانیا قرار دارد. (سایت گاردین- ۸فروردین)

روز یکشنبه پزشکان پاریس زنگ خطر را به صدا درآوردند و نسبت به افزایش بیش از حد و فاجعه‌بار موارد کووید-۱۹ هشدار دادند.

پزشکان مراقبتهای ویژه در پاریس می‌گویند افزایش عفونت ویروس کرونا می‌تواند به‌زودی توانایی آنها را در مراقبت از بیماران در بیمارستانهای پایتخت فرانسه در هم بشکند و متناسب با امکانات درمانی احتمالاً مجبور به انتخاب بیمار بشوند. (فرانسه۲۴- ۸فروردین)

با افزایش تعداد بیماران کووید‌-۱۹ در فرانسه، فشار برای ایجاد قرنطینه عمومی مجدداً بالا می‌گیرد. . طی روزهای اخیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بخشهای مراقبت ویژه فرانسه به بالاترین تعداد در سال جاری رسید و رئیس جمهور فرانسه گفته است احتمالاً محدودیتهای جدید را مجدداً افزایش دهد. (رویترز- ۸فروردین)

دکتر فاوچی، کارشناس برجسته بیماریهای عفونی در آمریکا روز یکشنبه نسبت به افزایش موارد ابتلاء کووید۱۹ هشدار داد و افزود هنوز خیلی زود است که محدودیتهای اجتماعی را لغو کنیم.

وی گفت تهدید ما این است که هنگامی که از نقطه پیک شروع به پایین آمدن می‌کنیم، وضعیت را در یک نقطه به‌حالت ساکن نگهداریم. ماندن بیش از حد در چنین نقطه‌ای شما را با خطر افزایش ناگهانی موارد ابتلا روبه‌رو می‌کند. و این چیزی است که متأسفانه این روزها شاهدش هستیم. (رویترز-۸فروردین)

دانشمندان و محققان علوم پزشکی در کشورهای جهان، به‌خصوص فرانسه، در پی کشف واکسن بیماری HIV یا ایدز، با الگو برداری از واکسن کرونا گفتند تحقیقات به‌دست آمده نشان می‌دهد که این دو ویروس مشابهت‌های زیادی دارند، از جمله در زمینه پروتئینهایی که باعث خنثی کردن سیستم ایمنی بدن می‌شوند. اکنون کشف واکسن کرونا راه را برای دانشمندان در جهت کشف واکسن HIV نیز باز کرده و آنها بسیار خوش‌بین هستند تا پس از دهه‌ها تلاش، اکنون بتوانند در ترکیب با واکسن کرونا، به‌زودی واکسن HIV را برای جهان به ارمغان بیاورند. (یوتیوب فرانسه۲۴- ۸فروردین)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از تعداد ۲۹۹۳ تست انجام شده، ۴۹۳مورد معادل ۱۶درصد ابتلای جدید شناسایی شده است. طی همین مدت ۶نفر جان خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند. از زمان شیوع پاندمی کرونا تاکنون تعداد ۵۵۱۳۰۷ تست در آلبانی انجام یافته که ۸۹۴۵۶مورد مثبت بوده‌اند. آمار قربانیان کرونا طی این مدت در کشور آلبانی ۲۲۱۰نفر بوده است. (تاپ چنل ۸فروردین)

طی چند روز گذشته یک دانشجوی ۲۱ساله علوم پزشکی در آلبانی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. وی که نامش امیلیانو تولا بود، از این پیش‌تر به بیماری آسم مبتلا بوده و از مشکلات تنفسی رنج می‌برده است. (تاپ چنل ۸فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7eddb98d-f6cc-427b-8355-bbc5ef27e09b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات