728 x 90

کرونا در جهان؛ مقررات قرنطینهٔ اجباری برای مسافران ورودی از ۳۳ کشور به انگلستان

قرنطینه مسافران در ورود به انگلستان
قرنطینه مسافران در ورود به انگلستان

در انگلستان مقررات قرنطینهٔ اجباری برای مسافران ورودی از ۳۳کشور شامل پرتغال، برزیل و آفریقای جنوبی به‌اجرا در آمد و ۱۶هتل ویژه به‌این پروژه اختصاص داده شده است.

طبق قوانین جدید اگر مسافری در مورد نتیجهٔ تست PCR خود اطلاعات نادرست به‌مقامات فرودگاه بدهد ممکن است با مجازاتی تا ۱۰سال زندانی روبه‌رو شود.

انگلستان بیش از ۱۵میلیون نفر را که ۲۲درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند واکسینه کرده است (فرانسه۲۴ – ۲۸بهمن).

در اوکلند پایتخت نیوزیلند، که در پی مشاهدهٔ موارد ابتلا به‌کرونا از دو روز پیش وارد قرنطینهٔ کامل شده است، مورد جدیدی از کرونا مشاهد نشده است. این کشور در عین‌حال برای آغاز پروژه واکسیناسیون سراسری آماده می‌شود. اولین محموله شامل ۶۰۰هزار واکسن وارد این کشور ۵میلیون نفری شده است. (رویترز ۲۸بهمن)

در مکزیک پروژه واکسیناسیون ویژه سالمندان بالای ۶۰سال، در ۳۰۰شهر این کشور آغاز شد. قرار است کل جمعیت بالای ۶۰سال مکزیک که بالغ بر ۱۵میلیون نفر می‌شود طی کمتر از دو ماه واکسینه شوند (فرانسه۲۴ – ۲۸بهمن).

زیمبابوه هم با دریافت اولین محموله ۲۰۰هزارتایی واکسن کرونا به‌جمع کشورهایی پیوست که روند واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند (رویترز ۲۸بهمن).

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد که یک کشور دوست دیگر ۳۶۰هزار واکسن آسترازینکا به‌این کشور خواهد داد. راما گفت ما ارتباطات خود را با سایر کشورها ادامه می‌دهیم.

در آلبانی شمار جان‌باختگان افزایش داشت.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طبق آمار رسمی طی ۲۴ساعت۱۵نفر بر اثر کرونا جانباختند و طی همین مدت از ۳۸۴۲ آزمایش انجام شده، ۸۰۱نفر معادل ۲۱درصد، مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e46842a2-781b-4257-8f45-41db62861dbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات