728 x 90

کرونا در جهان؛ اعمال محدودیتهای ویژه مسافرتی و ممنوعیت ورود و خروج از فرانسه

ازدحام مسافران در فرودگاه شارل دوگل فرانسه بدلیل محدودیتهای کرونایی
ازدحام مسافران در فرودگاه شارل دوگل فرانسه بدلیل محدودیتهای کرونایی

در فرانسه در اولین روزهای اعمال محدودیتهای ویژه مسافرتی و ممنوعیت ورود و خروج از فرانسه به‌کشورهای خارج از اتحادیهٔ اروپا، فرودگاه شارل دو گل و سایر فرودگاههای فرانسه شاهد ازدحام مسافرانی است که با محدودیت ترددها مواجهند. طبق محدودیتهای جدید، ورود مسافران خارج از اتحادیهٔ اروپا تنها به‌شرط تست منفی کرونا و قرنطینهٔ هفت روزه مجاز است. یکی از مقامات پلیس مرزی اعلام کرد. که به‌آنها ابلاغ شده کوچکترین سهل‌انگاری یا چشم‌پوشی در اجرای این ضوابط نداشته باشند. او گفت دو روز از ابلاغ این ضوابط می‌گذرد و قاعدتاً همه باید از آنها مطلع شده باشند.

دکتر روشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا اعلام کرد: «گونه‌های جهش‌یافته کماکان مایهٔ نگرانی جدی هستند. لااقل ۳۳ ناحیه در آمریکا، ۴۷۱مورد از ابتلا به‌انواع جهش‌یافته را گزارش کرده‌اند. ۴۶۷مورد از این آنها، از نوع انگلیسی و سه مورد، نوع آفریقای جنوبی هستند».

مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا، آریزونا را در رتبهٔ اول از نظر تعداد بیمار به‌نسبت کل جمعیت قرار داده است. در این ایالت دومین مرکز بزرگ ایالتی برای تقویت پروژهٔ واکسیناسیون راه‌اندازی شد.

در انگلستان سروان تام مور افسر صد سالهٔ بازمانده از جنگ دوم جهانی که به‌خاطر جمع‌آوری انبوه کمک خیریه برای کارکنان بخش بهداشت شهرت جهانی یافته است، به‌کرونا مبتلا شد و بستری گردید. تام مور در صدمین روز تولدش، چندین بار دور ساختمان محل سکونتش راهپیمایی کرد و موفق شد ۴۰میلیون پوند و ۳۰میلیون دلار برای بخش درمان کمک جمع‌آوری کند. تام مور به‌دلیل این‌که به‌خاطر بیماریهای دیگری تحت درمان قرار داشت، واکسن کرونا را تزریق نکرده بود.

در حالی‌که نارضایتی اجتماعی از کندی روند واکسیناسیون در برخی کشورهای اروپایی ابراز می‌شود، روز دوشنبه در برلین آنگلا مرکل در یک جلسهٔ ویژه با برخی از مدیران شرکتهای تولید کنندهٔ واکسن، راههای حل مشکلات و سرعت بخشیدن به‌تولید و توزیع واکسن در اروپا را بررسی کرد.

آفریقای جنوبی که با دست کم ۴۵هزار فوتی، بدترین وضعیت کرونا را در آفریقا دارد، اولین محموله واکسن کرونا را که شامل یک میلیون دوز واکسن آسترازینکا است دریافت کرد تا پروژهٔ واکسیناسیون را آغاز کند.

در آلبانی وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۲۹۶۰ تست انجام شده ۸۶۵مورد معادل ۲۹درصد مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند و در همین روز طبق آمار رسمی۱۳تن دیگر به‌شمار جان‌باختگان کرونا افزوده شد.

شهردار تیرانا در برنامه‌یی در یادبود دکتر بلدی نینی، از برجسته‌ترین متخصصان گوش و حلق و بینی در آلبانی که به‌دلیل کرونا درگذشته، از این پزشک فداکار تجلیل کرد. وی از ابتدای شیوع کرونا در آلبانی به‌طور چشمگیری برای نجات هموطنانش تلاش کرد. تاکنون ۳۱ پزشک در آلبانی به‌دلیل ابتلا به‌کرونا درگذشته‌اند.

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد این کشور پزشکان کشور کوزوو را که از دریافت واکسن کرونا محروم مانده‌اند واکسینه خواهد کرد تا به‌این ترتیب کمکی به‌کشور همسایه خود کرده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce56f51d-cc9a-44ff-a765-2edfef0d1d83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات