728 x 90

کرونا در جهان؛ اعمال قوانین قرنطینه در کشورها

اعمال قوانین قرنطینه بر مسافران انگلستان
اعمال قوانین قرنطینه بر مسافران انگلستان

آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۸۹۴نفر، در برزیل ۳۲۵۱نفر، در لهستان ۳۹۶نفر، در ایتالیا ۵۵۱نفر، در فرانسه ۲۸۸نفر، در انگلستان ۱۱۲نفر و در آلمان ۲۴۶نفر جان‌باخته‌اند (سایت دانشگاه جانز هاپکینز ۴فروردین).

آمار جان‌باختگان کرونا در برزیل از ۳۰۰هزار گذشت (سایت گاردین ۴فروردین).

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان گفت ممکن است به‌زودی تصمیمی برای اعمال محدودیتهای مرزی شدیدتر در رابطه با مسافران فرانسه اتخاذ شود. چرا که نگرانی‌های مبنی بر شیوع گونه‌های مقاوم در برابر واکسن در فرانسه وجود دارد. قابل توجه است که انگلستان که موفق شده بود روز گذشته تعداد جان‌باختگان کرونا را به‌۱۷ تن تقلیل دهد بار دیگر به آمار سه رقمی ۱۱۲ فوتی در شبانه‌روز رسید. (سایت گاردین ۴فروردین)

وزیر بهداشت اتریش اعلام کرد که در وین و دو استان شرقی اتریش، در جریان تعطیلات عید پاک، قوانین قرنطینه اعمال خواهد شد تا امکان به‌کنترل درآوردن روند فزایندهٔ شیوع بیماری در این کشور ایجاد شود.

دولت فنلاند هم پیشنهاد قرنطینه کردن پنج شهر از جمله هلسینکی (پایتخت) را مطرح کرده است. این پیشنهاد در مجلس به‌رأی گذاشته خواهد شد. این کشور پنج ونیم میلیون نفری تاکنون ۸۱۱ فوتی داشته است (سایت گاردین ۴فروردین).

دولت بلژیک هم اعلام کرد که قوانین قرنطینه را اعمال خواهد کرد و مدارس، آرایشگاهها و مغازه‌های غیراساسی تعطیل خواهند شد. در فرانسه سه منطقهٔ دیگر به‌مناطق قرنطینه اضافه شدند.

ایسلند نیز که جزو کشورهای موفق در مقابله با کرونا محسوب می‌شود، به‌دنبال شناسایی موارد جدید ابتلا به‌کرونا، اقدامات پیشگیرانه را تشدید کرده است (سایت گاردین ۴فروردین).

ترکیه با ۲۸۷۶۲مورد ابتلای جدید طی یک شبانه‌روز، بالاترین رکورد در یک سال گذشته را ثبت کرد.

اوکراین با ۳۴۲ فوتی در شبانه‌روز گذشته بالاترین رکورد فوتی ‌از ابتدای همه‌گیری کرونا را ثبت کرد. مجموع جان‌باختگان کرونا در اوکراین به ۳۰۷۷۳نفر رسیده است (سایت گاردین ۴فروردین).

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از ۲۴۷۵مورد آزمایش، ۴۴۸نفر معادل ۱۸درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت ۱۵نفر دیگر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. (تاپ چنل ۴فروردین)

میرا راکاتسولی رئیس کمیتهٴ کارشناسی کرونا در آلبانی اعلام کرد که محدودیتهای مربوط به‌مقابله با کرونا به‌مدت دو هفته در سراسر کشور تمدید می‌شوند. به‌این ترتیب گردهمایی بیش از ده نفر و هم‌چنین تردد در ساعات بین ۸شب تا ۶صبح ممنوع خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62f14f62-405a-492c-9a47-4e22cc9c2205"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات