728 x 90

کرونا در جهان؛ اعلام طرح تکمیل پروژه واکسیناسیون ۱۴ماهه در آلبانی توسط نخست‌وزیر این کشور

کرونا در جهان
کرونا در جهان

با توجه به شیوع سریع‌تر کرونا بر اثر ویروس جهش یافته، روند واکسیناسیون و اقدامات محدود کننده در اروپا و آمریکا و خاورمیانه تشدید و تسریع شده است.

در آلمان با رسیدن آمار مبتلایان به دو میلیون نفر، آنگلا مرکل خواهان اعمال مقررات شدیدتر شد.

در فرانسه نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد قوانین منع تردد بعد از ساعت ۶ بعدازظهر از روز شنبه ۲۷دی لااقل به‌مدت ۱۵روز اعمال خواهد کرد تا جلوی گسترش موج جدید کرونا را بگیرد. هم‌چنین تزریق واکسن از روز دوشنبه، به‌تمام نفرات پرریسک اعم از جوان یا سالمند واکسن آغاز خواهد شد.

در انگلستان به‌منظور تسریع در روند واکسیناسیون شهروندان، داروخانه‌ها نیز به‌تزریق واکسن کووید۱۹ می‌پردازند.

در کالیفرنیا موج جدید کرونا گسترش پیدا کرده و مقامات این ایالت تلاش دارند با انجام یک پروژه سنگین و سریع واکسیناسیون، جلوی موج جدید شیوع بیماری را بگیرند.

جو بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی طرح ۱۹۰۰میلیارد دلاری برای سرعت دادن به‌پروژه واکسیناسیون و تأمین مالی افراد نیازمند را اعلام کرد.

اردن واکسیناسیون پناهندگان سوری را در کمپ زعتری در هفتاد کیلومتری شرق پایتخت آغاز کرد تا از انتقال ویروس از این کمپ به سایر مناطق در اردن جلوگیری شود.

در آلبانی ادی راما نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که دولت طرحی برای تکمیل کردن پروژهٔ واکسیناسیون طی ۱۴ماه دارد. نخست‌وزیر آلبانی تأکید کرد در حالی‌که کشوری مثل اسپانیا اعلام کرده که پروژه واکسیناسیونش به مدت ۴سال تا سال۲۰۲۴ طول می‌کشد طرح واکسیناسیون ۱۴ماهه در آلبانی جسورانه محسوب می‌شود.

ادی راما گفت ما قرارداد خود با شرکت فایزر را همزمان با ارسال به‌پارلمان، علنی خواهیم کرد و همهٔ مردم را در جریان آن قرار خواهیم داد. ادی راما با یادآوری این‌که دو میلیون و دویست هزار نفر در آلبانی در انتظار دریافت واکسن هستند گفت واکسیناسیون، علاوه بر اهمیت فردی، از آنجا که جلوی شیوع بیماری را می‌گیرد برای کل جامعه نیز اهمیت دارد.

وزارت بهداشت آلبانی روز پنجشنبه اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۳۶۹۵ تست کرونا ۶۶۰نفر، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۵نفر دیگر به‌شمار جان‌باختگان افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29e4dcd5-8611-4fe2-89f0-355e973163fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات