728 x 90

کرونا در جهان؛ اردن واکسیناسیون مجانی شهروندان بالای ۶۰ سال و کارکنان پزشکی و افراد دارای بیماریهای مزمن را شروع کرد

واکسن کرونا
واکسن کرونا

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد دومین سال همه‌گیری کرونا سخت‌تر از سال اول خواهد بود. این سختی افزوده، ناشی از نحوه گسترش ویروس، به‌ویژه در نیم‌کرهٔ شمالی و نیز شیوع گونه‌های جدید است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۴دی گزارش داد آمریکا و بریتانیا شاهد بدترین روز پاندمی کرونا بودند.

این کشورها ضمن تشدید اقدامات قرنطینه و محدودیتها، پروژه‌های واکسیناسیون را تسریع کرده‌اند. در آمریکا تاکنون ۱۰میلیون نفر و در انگلستان دو و نیم میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

نخست وزیر انگلستان اعلام کرد کار مراکز واکسیناسیون از این پس به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته دائر خواهد بود. آلمان نیز ۱۰هزار نیروی نظامی را برای آزمایش کرونا در خانه سالمندان بکار می‌گیرد.

اردن از روز چهارشنبه واکسیناسیون مجانی شهروندان بالای ۶۰سال و کارکنان پزشکی و افراد دارای بیماریهای مزمن را شروع کرد. ۲۹ مرکز در سراسر اردن کار واکسیناسیون شهروندان را انجام خواهند داد.

در اونتاریو کانادا پرجمعیت‌ترین استان این کشور روز سه‌شنبه از مردم خواسته شد در خانه‌های خود بمانند. قرنطینهٔ اعلام شده شامل شهرهای تورنتو و اوتاوا پایتخت کانادا نیز هست.

به‌دنبال موج سوم کرونا در ژاپن روز چهارشنبه نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که وضعیت اضطراری را به ۱۱ منطقه جدید گسترش می‌دهد و محدودیتهای شدیدتری در مرزها اعمال می‌کند. توکیو از هفته قبل در وضعیت اضطراری قرار دارد (سی.ان.ان ۲۴دی).

چین منطقه‌یی در شمال کشور با ۲۰میلیون جمعیت را در قرنطینه قرار داد و در استان شمالی با ۳۷.۵ میلیون جمعیت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در همین حال انستیتو علمی برزیل اعلام کرد واکسن کرونای چینی «سینوواک بایوتک» Sinovac Biotech فقط ۵۰درصد کارآیی دارد و رقم ۷۸درصد کارآیی اعلام شده قبلی اشتباه بوده است. لازم به یادآوری است که در ایران که خامنه‌ای ورود واکسنهای معتبر را ممنوع کرده، رژیم قصد دارد واکسنهای واکسن چینی تهیه کند. (خبرگزاری فرانسه ۲۴دی)

در آلبانی شورای وزیران طی ابلاغیه‌یی به‌وزارت اقتصاد و مدیریت کل گمرک ابلاغ کرد که ورود واکسن کرونا را از هر گونه تعرفهٔ گمرکی معاف بدارند.

(سایت آلبانین دیلی نیوز ۲۴دی)

وزارت بهداشت آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد طی ۲۴ساعت گذشته از ۳۳۰۷ تست کرونا، ۷۰۷مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده‌اند. (تاپ چنل ۲۴دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38596512-eb76-4158-a4e1-c4f1e581e6e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات