728 x 90

کرونا در جهان؛ در آمریکا شمار مبتلایان به‌کرونا از ۲۷میلیون گذشت / مسافران برای ورود به انگلستان باید جواب منفی آزمایش کرونا داشته باشند

کرونا در انگلستان
کرونا در انگلستان

در حالی که شیوع گسترده و سریع گونه‌های جهش‌یافته کرونا و تدابیر مقابله با آن، در کشورهای مختلف ادامه دارد، دولت انگلستان اعلام کرد تمامی مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند باید قبل از سفر دارای جواب منفی آزمایش کرونا باشند و بعد از ورود به‌مدت ۱۰روز در قرنطینه به‌سر خواهند برد تا آزمایشهای بیشتر کرونا روی آنها انجام شود. مسافرانی که از این مقررات سرپیچی کنند، ممکن است به ۱۰هزار پوند جریمه یا۱۰ سال زندان محکوم شوند. (تلویزیون بی‌بی سی جهانی ۲۲بهمن)

در آمریکا که شمار مبتلایان به کرونا از ۲۷میلیون گذشته، بیش از ۷۱درصد از مردم خواهان دریافت واکسن هستند. طی هفته گذشته روزانه یک میلیون و ۴۸۰هزار واکسن تزریق شده است. در شماری از شهرها صفهای طولانی برای واکسیناسیون تشکیل شده است. (روزنامه واشنگتن پست ۲۲بهمن)

ژاپن برای واکسیناسیون جمعیت ۱۲۶میلیونی خود با سه شرکت داروسازی از جمله فایزر بیوتک قرارداد بسته و ده‌هزار تن کارکنان پزشکی ژاپن در اولویت دریافت واکسن خواهند بود. نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد از اوسط هفته آینده واکسیناسیون عمومی در ژاپن شروع خواهد کرد. (خبرگزاری فرانسه ۲۲بهمن)

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی که در یک سفر تحقیقاتی برای کشف منشاء ویروس کرونا بودند مأموریت خود را بدون هر گونه راهگشایی خاتمه دادند. محققان تئوری مطرح شده شروع ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین را رد کردند و نتوانستند حیوان احتمالی که ویروس را به انسان منتقل کرده را شناسایی کنند. (تلویزیون فرانس۲۴ - ۲۲بهمن)

آلبانی روز سه‌شنبه با ۱۲۳۹ مبتلای جدید و ۱۶جان‌باخته شاهد بالاترین آمار روزانه ابتلا و فوتی ناشی از کرونا بود.

طبق گزارش وزارت بهداشت آلبانی طی ۲۴ساعت با انجام ۴۵۶۲ تست ۱۲۳۹ ابتلای جدید به کرونا معادل ۲۷درصد شناسایی شدند.

دکتر اسکندر براتای رئیس اورژانس ملی آلبانی گفت ابتلا به کرونا طی دو هفته گذشته آلبانی افزایش یافته و بیش از ۹۰درصد مراجعین تلفنی به اورژانس ملی را بیماران کرونا تشکیل می‌دهند. او خواهان مقررات شدیدتری برای مقابله با این وضعیت گردید

نایکو پلیشی وزیر دفاع آلبانی روز سه‌شنبه اعلام کرد مبتلا به ویروس کرونا شده و با علائم خفیفی از بیماری در وضعیت ایزوله قرار گرفته و از خانه مسئولیتهایش را دنبال می‌کند.

نخست وزیر آلبانی روز سه‌شنبه گفت کارشناسان ویروس‌شناسی، احتمال ورود ویروس جهش‌یافته از نوع آفریقای جنوبی به آلبانی را منتفی نمی‌دانند. او گفت این نوع از ویروس ۳۰درصد قدرت شیوع بیشتری دارد و کمیته کارشناسان در رابطه با مقررات جدید برای برخورد با آن تصمیم خواهند گرفت.

راما گفت آلبانی یک میلیون و ۶۰۰هزار واکسن کرونا فایزر از طریق مکانیزم کوواکس دریافت خواهد کرد و ابتدا افراد بالای ۸۰سال و سپس ۷۰ و ۷۵سال واکسینه خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca26c6ef-03dd-4b5f-9343-b604c6254430"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات