728 x 90

کرونا در جهان؛ آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۱۲۷میلیون نفر گذشت

کرونا در جهان
کرونا در جهان

آمار رسمی کل مبتلایان به کووید۱۹ در جهان از مرز ۱۲۷میلیون نفر گذشت. تاکنون ۲میلیون و ۷۹۰هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کماکان آمریکا با نزدیک به ۳۱میلیون نفر بالاترین آمار مبتلایان را دارد و بعد از آن برزیل و هند با بیش از ۱۲میلیون و ۱۱میلیون در ردیف دوم و سوم هستند. (سایت ورد میتر ۸فروردین)

روز گذشته برزیل با بیش از ۸۴هزار ابتلای و ۳۶۵۰مورد فوتی جدید بالاترین رقم ابتلا و درگذشتگان را در جهان داشت. فرانسه ۸۹۷مورد فوتی، ایتالیا ۴۵۷ و آلمان ۱۵۹مورد فوتی را گزارش کرده است. (سایت دانشگاه جانز هاپکینز: ۷فروردین)

بنا به گزارش سایت بالکان وب در روز گذشته در آلبانی ۴۲۵نفر مبتلایان جدید به کووید۱۹ شناسایی شده که کل مبتلایان را به ۱۲۳هزار ۶۴۱نفر می‌رساند. در همین روز ۱۲نفر دیگر جان خود را از دست دادند. (بالکان وب ۷فروردین)

ادی راما نخست‌وزیر گفت با آغاز واکسیناسیون گسترده انتظار می‌رود امسال بخش گردشگری امیدوارکننده باشد. وی گفت به‌این منظور، مرز با کوزوو کاملاً باز خواهد بود. با مقدار واکسن‌هایی که تهیه شده، می‌توانیم واکسیناسیون گسترده را شروع کنیم. (RTSH رادیو و تلویزیون آلبانی ۷فروردین)

آلبانی ۱۰میلیون دلار برای خرید واکسن پرداخت خواهد کرد. روز پنجشنبه ۱۹۲۰۰۰ دوز "Sinovac" توسط توزیع کننده ترکیه‌ای وارد آلبانی شد. (RTSH رادیو و تلویزیون آلبانی ۷فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07f3b24a-9440-4522-a27e-3c897fe0c107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات