728 x 90

کرونا در جهان؛ در آلبانی استادیوم «ایر آلبانیا» برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود

واکسیناسیون در کشورهای جهان
واکسیناسیون در کشورهای جهان

به‌دلیل سرعت انتقال بیماری در ویروس جهش‌یافته کرونا، آمار تلفات و بستری در انگلستان هم‌چنان در بالاترین حد است و بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور تدابیر محدود کننده در آغاز سال نو را بیش‌از‌پیش مورد تأکید قرار داده است.

تاپ چنل آلبانی روز ۱۲دی گفت: «ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد با ورود ۵۰۰هزار دوز واکسن کرونا به این کشور استادیوم «ایر آلبانیا» (Air Albania) برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود. راما گفت واکسیناسیون ابتدا از کادر درمانی بیمارستانها، پلیس، معلمین و سالمندان آغاز می‌شود».

در آمریکا نیز نمونه‌های ویروس جهش یافته همزمان با رقم بالای تلفات کرونا باعث نگرانی شده است.

لااقل ۳۳کشور تاکنون گزارشهایی مبنی بر مشاهده نوع جدید ویروس جهش‌یافته کرونا که از انگلستان آغاز شد منتشر کرده‌اند. (سایت بیزنیس اینسایدر ۱۳دی)

روند واکسیناسیون در اروپا نسبت به آمریکا نسبتاً کند پیش می‌رود و اغلب کشورها از برنامه اعلام شده عقب افتاده‌اند.

به‌گزارش صدای آلمان ۱۲دی یکی از دلایل تأخیر در تحویل واکسن به‌کشورهای اروپایی این است که «کاررزار واکسیناسیون در اروپا خیلی دیرتر از ایالات متحده شروع شد». . آمریکا در ماه ژوئیه گذشته ۶۰۰میلیون دوز واکسن به شرکت فایزر-بیون تک سفارش داد». در حالی‌که «این سفارش از سوی اتحادیه اروپا حدود چهار ماه بعد» آن هم به‌میزان نصف سفارش آمریکا صورت گرفت.

در همین حال تحقیقات نهاد سویس مدیک نگرانی‌های ایجاد شده در مورد واکسن جدید کرونا را برطرف کرد.

مرگ یک فرد ۹۱ساله که واکسن کرونا را تزریق کرده بود باعث ایجاد نگرانی شده بود. ولی نهاد ناظر دارویی سوئیس می‌گوید بررسی پرونده پزشکی و سوابق بیماریهای حاد این مرد هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن کرونا و درگذشت او را نشان نمی‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33e091d5-cc42-4e61-b029-3829f6ae598b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات