728 x 90

کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

رهبران جی۷ که نزدیک به‌نیمی از اقتصاد جهان را کنترل می‌کنند توافق کردند که همکاریها در زمینهٔ واکنش در برابر کرونا را بیشتر کنند. آنها بودجهٔ مورد نظر برای کمک به‌توزیع واکسن در کشورهای فقیر جهان را به هفت و نیم میلیارد یورو افزایش دادند (یوتیوب فرانسه۲۴ انگلیسی ۹۹۱۲۰۲).

 

در آرژانتین به‌دنبال بالا‌گرفتن شایعاتی مبنی تزریق تبعیض‌آمیز واکسن به‌برخی افراد خارج از نوبت، وزیر بهداشت این کشور استعفا داد.

در اسلواکی که کلیساها به‌دلیل کرونا تعطیل شده‌اند کشیشان به‌طور داوطلبانه به‌خدمت بیمارستانها درآمده‌اند. آنها تلاش می‌کنند با روحیه‌بخشی به‌بیماران و کادر درمان، مقابله با بیماری را تسهیل کنند.

 

آلبانی هفته بسیار سختی را در رابطه با کرونا با نزدیک به‌۱۰۰ جان‌باخته پشت سر گذاشت. کمیته کارشناسی، زمان منع تردد را افزایش داد و به‌جای ۱۰شب تا ۶صبح، از ۸شب تا ۶صبح را ممنوع اعلام کرد. بیمارستانهای تیرانا، به‌حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی رسیده‌اند و بخشی از بیماران جدید به‌بیمارستانهای شهرهای مجاور ارجاع داده می‌شوند (آلبانیان دیلی نیوز ۹۹۱۲۰۲).

 

در آلبانی زف کاکوتسا که از او به‌عنوان اسطورهٔ شعر آلبانیا یاد می‌شد روز شنبه در اثر ابتلا به‌کرونا درگذشت. هم‌چنین دکتر پترو شامو رئیس پیشین بخش بیماریهای مسری در آلبانی جزو جان‌باختگان است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۳۹۷۵آزمایش انجام شده، ۱۱۵۳نفر معادل ۲۹درصد، مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت ۱۷نفر جان خود را از دست داده‌اند (تاپل چنل ۹۹۱۲۰۲).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4a26c95-d1d8-4111-be1a-4bc85aada940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات