728 x 90

کرونا در جهان: کارشناسان در برزیل می‌گویند گونه‌های جهش‌یافتهٔ جدید می‌توانند افرادی را که یک بار مبتلا شده‌اند بار دیگر مبتلا کنند

کرونا در برزیل
کرونا در برزیل

بحران کرونا در برزیل هم‌چنان تشدید می‌شود. برای اولین بار شمار تلفات روزانه در این کشور به ۲۲۸۶نفر بالغ شده است. کارشناسان هشدار می‌دهند که این عدد ممکن است تا سه هزار فوتی در شبانه‌روز هم برسد. چرا که گونه‌های جهش‌یافتهٔ جدید می‌توانند افرادی را یک بار مبتلا شده‌اند بار دیگر مبتلا کنند. سیستم درمانی در ۲۰ ایالت از ۲۷ ایالت برزیل به‌حداکثر ظرفیت خود رسیده است.

آمار فوتی‌های کرونا در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۱۵۴۶نفر، در ایتالیا ۳۳۲نفر، در فرانسه ۲۵۲نفر، در آلمان ۳۲۴نفر و در اسپانیا ۲۳۴نفر بوده است. (سایت دانشگاه جانز هاپکینز ۲۲اسفند)

در فرانسه وزیر بهداشت گفت وضعیت در حومهٔ پاریس به نقطهٔ نگرانی ویژه رسیده است و اگر شیوع بیماری با همین سرعت ادامه داشته باشد دولت ناگزیر از اعمال محدودیتهای بیشتر خواهد بود.

در ایتالیا برای مقابله با بحران کرونا، پلیس شروع به تربیت سگهای ویژه‌یی کرده که توانایی شناسایی افراد مبتلا به‌کرونا را داشته باشند از این سگها در گذرگاههای مرزی، استادیومهای ورزشی، مراکز خرید و تالارهای کنسرت استفاده خواهد شد. (فرانسه ۲۴ انگلیسی ۲۱اسفند)

در آلبانی اوگرتا ماناستیرلیو وزیر بهداشت در نشست کمیته کارشناسان کرونا اعلام کرد که گونهٔ انگلیسی کرونا در حال شیوع در آلبانی است. سیلوا بینو رئیس گروه اپیدمیولوژی و کنترل بیماریهای عفونی گفت که گونهٔ انگلیسی کرونا در آلبانی در نمونه‌هایی که مشکوک بوده‌اند، یا در افرادی که با خارج از کشور تماس داشته‌اند یا در افرادی که مجدداً آلوده شده‌اند و یا در پرسنل درمانی که به‌دلیل چک بیمار‌هایی که مشکل جدی تنفسی داشته‌اند، پیدا شده است. بینو گفت: ۷۰درصد موارد بررسی شده نوع انگلیسی است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد در شبانه روز گذشته از ۳۰۷۷مورد آزمایش، ۶۲۰نفر معادل ۲۰درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت ۱۶نفر دیگر طبق آمار رسمی جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. (تاپ چنل۲۱اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28f08ef0-6abe-4309-8597-2975dd513101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات