728 x 90

کرونا در جهان - کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن

کرونا در جهان
کرونا در جهان

همزمان با هشدارها و اعلام خطرها در مورد گسترش کرونا در روزهای آینده، تلاشهای بین‌المللی برای مقابله با این فاجعه و تدابیر کشورهای مختلف در این رابطه مضاعف شده است.

 

بی بی‌سی جهانی ۱۴ فروردین نوشت: چندین ریل تولید واکسن ویروس کرونا در جهان با سرعتی فوق‌العاده و استثنایی در جریان است. سازمان تحقیقات علمی و صنعتی استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد دانشمندان استرالیایی آزمایش سرفصلی دو واکسن بالقوه ویروس کرونا را شروع کردند. این واکسن که به‌طور مشترک توسط دانشگاه اکسفورد استرالیا و یک کمپانی داروسازی آمریکایی تولید شده است از طرف سازمان بهداشت جهانی اجازه آزمایش بر روی حیوانات را کسب کرد. این اولین آزمایش همه‌جانبه واکسن ویروس کرونا بر روی حیوان در جهان است و به یمن همکاریهای جهانی سرعت کار بسیار بالاست.

 

خبرگزاری فرانسه۱۳ فروردین نوشت: رئیس‌جمهور روسیه خود را ایزوله کرد و نشستهایش را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌کند. پزشکی که هفته گذشته در بیمارستان اصلی کرونای مسکو پوتین را همراهی و او را نسبت به وضعیت بیمارستان و بیماران توجیه کرد می‌گوید مبتلا به ویروس کرونا است. کرملین اعلام کرد به‌دنبال مشخص شدن ابتلای این پزشک به ویروس کرونا ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت خود را ایزوله کند.

 

سی ان.بی.سی آمریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دولت وی در حال بررسی متوقف‌ ساختن بخشی از پروازهای داخلی و خطوط قطار بین ایالتهای اصلی شیوع کرونا است.

بیش از ۹۰درصد پروازهای داخلی آمریکا نسبت به سال قبل به‌دلیل بحران کرونا متوقف شده است. تعدادی از شرکتهای هواپیمایی بزرگ آمریکا در شرف اعلام ورشکستگی و درخواست کمک از دولت فدرال قرار دارند.

 

واشنگتن پست روز ۱۴ فروردین نوشت: تجربه ایالتهای کالیفرنیا و واشنگتن نشان می‌دهد حفظ فاصله اجتماعی در کاهش خطر کرونا مؤثر بوده و باید ادامه یابد.

 

سی.ان.ان روز ۱۴ فروردین گزارش کرد به‌زودی منابع ذخیره نفت جهان مملو از نفت خواهند شد و این ممکن است قیمت نفت را به زیر صفر برساند. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اتوبانها خالی از خودروها است هواپیماهای مسافربری در فرودگاهها زمین‌گیر و کارخانجات تعطیل شده‌اند این امر منجر به سقوط بی‌سابقه تقاضا برای خرید نفت گردیده و قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در ۱۸سال گذشته رسیده است. سی.ان.ان می‌افزاید در حال حاضر قیمت بعضی از انواع نفت خام کیفیت پایین به زیر صفر رسیده است به‌عنوان مثال نفت ایالت وایومینگ آمریکا اخیراً به منفی ۱۹ سنت در بشکه رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/761af4a0-141e-478c-a74a-0bc8fbfc314d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات