728 x 90

کرونا در جهان هم‌چنان قربانی می‌گیرد

کرونا در جهان
کرونا در جهان

بلغارستان که به‌دلیل کاهش موارد ابتلا به‌کرونا محدودیتها را کم کرده بود، با افزایش چشمگیری در شیوع بیماری مواجه شده است. مقامات این کشور جنوب شرقی اتحادیهٔ اروپا ۹۶۷مورد جدید ابتلا به‌بیماری را تنها طی ۲۴ساعت گزارش کرده‌اند. به‌گفتهٔ دانچو پنچف مدیر منطقه‌یی وزارت بهداشت، صوفیه مجدداً یک منطقهٔ سرخ محسوب می‌شود که طی ۱۴روز، بیش از ۱۲۰مورد بیماری به‌ازای هر ۱۰۰هزار نفر داشته است. در بلغارستان تاکنون ۹۱۷۵نفر به‌دلیل کرونا جان‌باخته‌اند.

تیم بازرسان سازمان بهداشت جهانی که در ووهان چین به‌تحقیق پیرامون منشاء کرونا مشغول است اعلام کرد که به‌اطلاعاتی دست یافته که تاکنون هیچکس از آن خبر نداشته است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، احتمال نشتی ویروس از یک آزمایشگاه در این منطقه را منتفی نمی‌دانند. دکتر پیتر داسیک از اعضای تیم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گفت که اطلاعاتی خوبی به‌خصوص در بازار ماهی‌فروشان هوانا در مورد اولین نمونه‌های بیماری به‌دست آورده‌اند. هنوز مشخص نیست که نتایج این تحقیقات چه زمانی منتشر خواهد شد.

وزیر صنایع فرانسه اعلام کرد که دو آزمایشگاه فرانسوی شروع به‌تولید واکسن کرونا خواهند کرد. یکی از آنها واکسن فایزر و دیگری واکسن مدرنا را تولید می‌کند. این اقدام در راستای تقویت پروژهٔ واکسیناسیون در این کشور صورت می‌گیرد. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ما باید با بسیج تمام امکاناتمان، حداکثر واکسنهای ممکن را با حداکثر سرعت و ایمنی تولید کنیم». مقامات فرانسوی انتظار دارند تا پایان تابستان به‌نقطه‌یی برسند که بتوانند واکسن را به‌هر کس که خواهان تزریق آن باشد ارائه کنند.

در شهر جیروکاستارا در آلبانی اولین مورد ابتلای مجدد به‌کرونا در رابطه با کسی که دو ماه پیش مبتلا شده و بهبود یافته بود گزارش‌شده و این نگرانی را ایجاد کرده که شاید با گونهٔ جهش یافتهٔ جدیدی مواجه شده باشد. تحقیقات و آزمایشات در این رابطه ادامه دارد.

وزارت بهداشت آلبانی درباره نتایج تست کرونا طی ۲۴ساعت اعلام کرد:

از ۳۸۴۹ آزمایش انجام شده ۱۰۰۷مورد یعنی ۲۶درصد مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند. این تعداد بیمار جدید در ۲۴ساعت، در ۱۱ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. مطابق آمار رسمی تعداد جان‌باختگان کرونا در ۲۴ساعت گذشته ۶نفر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a71c1a82-cc81-4f33-a6aa-77a21b5b4960"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات