728 x 90

کرونا در جهان هم‌چنان قربانی می‌گیرد

کرونا در جهان
کرونا در جهان

درپی شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، در انگلستان آمار مبتلایان جدید در یک روز، به‌بیش از ۶۰هزار نفر رسید که بالاترین عدد از ابتدای شروع همه‌گیری کروناست و ظرفیت بیمارستانها اشباع شده است.

نخست وزیران انگلستان و اسکاتلند روز دوشنبه قرنطینهٔ جدید را اعلام کردند. ولز از ۲۰دسامبر و ایرلند شمالی از ۲۶دسامبر در قرنطینه به‌سر می‌برند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان گفت برای این‌که بتوانیم محدودیتها برای پیشگیری از گسترش کرونا را کاهش دهیم باید تا نیمهٔ فوریه ۱۳میلیون نفر کارکنان خط مقدم و افراد مسن واکسینه شوند.

در همین حال کشورهای اروپایی به‌دلیل کندی پیشرفت پروژه واکسیناسیون مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

در آلمان که تا چهارم ژانویه (۱۵دی) ۳۱۷هزار نفر واکسینه شده بودند انتقادات شدیدی به‌دولت می‌شود که چرا کشوری که خود، تولید کنندهٔ واکسن است در تأمین دسترسی مردم به‌واکسن از برخی کشورها عقب‌تر است. شمار افراد واکسینه شده در فرانسه دو هزار نفر، در ایتالیا ۱۲۹هزار نفر و در اسپانیا ۱۷۹هزار نفر است.

روز سه‌شنبه سازمان بهداشت جهانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال۲۰۲۱ در اقدامی نادر از دولت چین به‌دلیل ممانعت از ورود بازرسان سازمان ملل برای بررسی ریشه‌های همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تدروس ادهنوم قبریوسوس به‌خبرنگاران گفت تعدادی از دانشمندان تیم تحقیقاتی در مورد ریشه‌های پاندمی کرونا، روز دوشنبه به‌دنبال توافق چین برای ورود آنها، کشورهای محل اقامت خود را به‌مقصد چین ترک کردند. اما روز سه‌شنبه در حالی‌که در راه بودند، به‌سازمان بهداشت جهانی اطلاع داده شد که چین هنوز اجازه‌های ضروری برای ورود آنها را نهایی نکرده است.

در آلبانی آمار جان‌باختگان کرونا روز سه‌شنبه به ۱۱نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت اعلام کرد از ۳۴۲۴ تست انجام شده در همین روز ۶۶۰نفر مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند.

هم‌چنین اعلام شد: منع تردد از ساعت ۱۰ تا ۶صبح کماکان ادامه پیدا می‌کند و کلاسهای دانشگاهی و آموزشی حداقل برای دو هفته آینده بشکل آنلاین برگزار خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/beafd4a2-14df-473f-be17-6a4b9406b4c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات