728 x 90

کرونا در جهان: شیوع سریع گونه‌های جهش‌یافته کرونا و کارزار مقابله با آن در نقاط مختلف جهان

کرونای جهش یافته - عکس از آرشیو
کرونای جهش یافته - عکس از آرشیو

شیوع سریع گونه‌های جهش‌یافته کرونا و کارزار مقابله با آن در نقاط مختلف جهان هم‌چنان ادامه دارد.

در فرانسه که تقریباً ۵۰درصد بیماران کرونا، به‌گونه‌های جهش یافتهٔ ویروس مبتلا شده‌اند، دولت فرانسه کمی بیش از یک هفته مهلت قائل شده و هشدار داده که اگر با رعایت ضوابط فعلی، آمار ابتلا به‌کرونا کاهش نیابد، وارد قرنطینه‌های سخت‌تر می‌شود. روز هشتم مارس (۱۸ اسفند) تصمیم جدید دولت اعلام خواهد شد. (فرانسه۲۴ - ۸ اسفند)

در آفریقا و آمریکای لاتین، با توجه به شیوع فزاینده کرونا بر اثر سرعت سرایت ویروسهای جهش یافته، کمبود کپسولهای اکسیژن به‌مرحله بحرانی رسیده است. (آسوشیتدپرس ۸ اسفند)

در کشورهای مختلف این دو قاره بیمارستانها اکسیژن کافی برای کمک به‌بیماران کرونایی در اختیار ندارند.

برای مقابله با گونه جهش‌یافته ویروس کرونا از نوع آفریقای جنوبی، شرکت مدرنا که واکسن تولیدی آن تاکنون هم کارآیی خوبی داشته، درصدد بالا بردن کارآیی واکسن خود در برابر گونهٔ آفریقای جنوبی و سایر گونه‌های جهش‌یافته است.

در آلبانی از هفته گذشته و طی دو روز اخیر افزایش آمار تلفات کرونا بی‌سابقه است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که طی ۲۴ساعت ۲۰نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، روز گذشته نیز شمار جان‌باختگان ۲۱نفر بود که بالاترین آمار از ابتدای شیوع کرونا در این کشور است.

وزارت بهداشت هم‌چنین گفت با انجام ۳۶۸۹ تست کرونا۹۱۶ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده که معادل ۲۵درصد تستهای صورت گرفته است. (تاپ چنل ۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcc65750-b0ca-421c-8797-574451b0e33e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات