728 x 90

کرونا در ایران و جهان - جانشین معاون برنامه‌ریزی کرونای ر‌ژیم در تهران: سختگیریها ادامه پیدا نکند بیماری کرونا در تهران طغیان خواهد کرد

کرونا در ایران و جهان
کرونا در ایران و جهان

این خبر کامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز شنبه اعلام کرد آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر از ۳۱۵۰۰نفر بیشتر است.

خانم مریم رجوی: مسئولان بهداشت رژیم با تقلید ناشیانه از کشورهای اروپایی که آمار درگذشتگان آنها به‌طور واقعی پایین آمده عدد دیکته شده توسط ولی‌فقیه را اعلام می‌کنند اما با مهندسی دروغین آمار و ارقام نمی‌توان مردم را فریفت.

کرونا در ایران

 

علی ماهر جانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی کرونا تهران: مردم رعایت نکنند بیماری کرونا در تهران طغیان خواهد کرد

 جانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی کرونا در تهران گفت: اگر سختگیریها ادامه پیدا نکند دچار طغیان بیماری خواهیم شد و امکانات ما اجازه رساندن خدمات بیش از این را به مردم نمی‌دهد. قطعاً اگر افزایش بیماری داشته باشیم در ساماندهی تختهای بیمارستانی مشکل خواهیم داشت.

گزارش یک شهروند از رشت: افزایش مجدد بیماران کرونایی در رشت

روز جمعه ۲۹فروردین ۹۹یک شاهد عینی در شهر رشت گفت: «دوباره ورودی بیمارستانها از بیماران کرونایی زیاد شده است.... امروز (جمعه) مراجعه کننده زیاد بوده است. یک نکته را یقین دارم این‌که دستور دادند هر پنج نفر، یکی را به لیست کرونا اضافه کنند».

 

گزارش یک شهروند از تهران - وضعیت بیماران مشکوک به کرونا در تهران

روز جمعه ۲۹فروردین، هموطنی از تهران با اعتراض به آمار منتشر شده توسط رژیم گفت:‌ «بابا خدا وکیلی چه اصراری هست که دولت آمار دروغ می‌دهد؟! هر روز آمار ندهید کسی شاکی نمیشه. من خودم مریض بودم ۲۰روز پیش، به قرآن قسم آن‌قدر سرفه می‌کردم و تب و لرز داشتم که نمی‌توانستم روی پای خودم بایستم، بیمارستان و پیش فوق تخصص ریه هم رفتم از عکس، آزمایش خون و عکس CT هر کاری که بگویید انجام دادم، هر جا که رفتم گفتم بابا یه تست کرونا از من بگیرید ببینم دردم چیه، خدا سرشاهده قبول نکردند، حرفشون هم این بود آن‌قدر وضعیت بیمارستانها خرابه و مریض زیاده شما تا رو به موت نروید به تو کیت کرونا نمی‌زنند.»

 

مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی:

«سخنگوی وزارت بهداشت هر روز هم می‌آید می‌گوید دروغ هم نمی‌گوید می‌گوید که بر اساس داده‌های ارسال شده از دانشگاههای علوم پزشکی کشور از بین این تعدادی که آزمایش شده است این تعداد مثبت شده است و از اینهایی که مثبت شدند و در بیمارستان تحت مدارا هستند این تعداد مرده [فوت کردند] واقعاً درست است این ولی آیا سؤال من این است که آیا شما فکر می‌کنید که تمام بیماران کرونایی ایران فقط همانهایی هستند که آمدند تو بیمارستان نمونه‌گیری شدند آزمایش هم شدند جواب آزمایش شان هم به وزارت بهداشت اطلاع داده شده است؟»

 

 

اطلاعیه فراخواندن کارکنان بانکها و مؤسسات خصوصی به‌سر کار در شرایط شیوع مرگبار ویروس کرونا
عدم حضور یک‌سوم نیروها منتفی است؛ همه سر کار بیایند!

اطلاعیه فراخواندن کارکنان بانکها و مؤسسات خصوصی به‌سر کار

اطلاعیه فراخواندن کارکنان بانکها و مؤسسات خصوصی به‌سر کار

 

اعلام آمار قطره‌چکانی توسط سخنگوی وزارت بهداشت رژیم - شنبه ۳۰فروردین

  • شناسایی ۱۳۷۴بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹در کشور
  • مجموع بیماران کووید۱۹در کشور به ۸۰۸۶۸نفر رسید
  • در طول ۲۴ساعت گذشته، ۷۳بیمار کووید۱۹جان خود را از دست دادند
  • تا امروز ۵۰۳۱نفر از بیماران، جان‌ باخته و دیگر در بین ما نیستند
  • ۳۵۱۳نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند

 

  • کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد از رژیم ایران مصرانه خواست فوراً زندانیان عقیدتی و دو تابعیتی و اتباع خارجی که در معرض خطر کوید-۱۹هستند را آزاد کند
  • روزنامه حکومتی رسالت: عباس آقازاده مسرور، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این‌که از ۲۳فروردین روش فاصله‌گذاری هوشمند و پایان محدودیت‌های مربوط به روش فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام و به اجرا در آمده، گفته است: «به اعتقاد بنده روش فاصله‌گذاری هوشمند به ترتیبی که مشاهده می‌کنیم، در کنترل اپیدمی کرونا محکوم به شکست بوده و هنوز آمار مرگ‌ومیر و شمار مبتلایان نگران‌کننده است.»

 

  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: شیوع ویروس مرگبار کرونا کسب‌وکارها و کیان زندگی خانوارها را در هم فرو ریخته و افزایش نجومی قیمتها اکثریت قریب به اتفاق گروه‌های حقوق‌بگیر اعم از بازنشسته یا شاغلان را به‌معنای واقعی دچار استیصال کرده است.

 

  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: جدال بر سر گزارش تفریغ بودجه بالا گرفت...پایمال شدن حق آحاد جامعه و کم شدن سهم آنها از دلارهای نفتی به افزایش شکاف بین دولت و ملت منجر خواهد شد.

 

  • روزنامه حکومتی اعتماد: سهیلا جلودار زاده درباره تاثیرات محتوم شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹و بیماری مسری و مرموز کرونا بر اقتصاد خرد و کلان کشور و هم‌چنین پیش‌بینی شرایط خاص اقتصادی کشور در دوران موسوم به پساکرونا، به‌طور مشخص از وضعیت نه چندان مساعد کارگران ابراز نگرانی کرد و در این رابطه گفت: «مطمئنا بحرانهای اجتماعی خواهیم داشت؛ ممکن است یک شخصی فقیر و بیکار شود و جان و رمق اعتراض کردن نداشته باشد اما از یک‌طرف هزینه‌ها، بحرانها و ناهنجاریهای اجتماعی شکل خواهد گرفت.

 

  • روزنامه حکومتی رسالت: در روزهای پرفشار مبارزه با ویروس کرونا که مرگ به یک قدمی مردم رسیده، برخی از سر استیصال و جبر، جان خود را به خطر انداخته‌اند تا معیشت خود را تأمین کنند. در نظرسنجی که به‌تازگی از سوی محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی نیز منتشر شده «با نیمه‌تعطیل شدن شهر یک‌سوم مردم تهران گرفتار معاش روزانه‌اند و یک‌سوم هم نهایتاً تا یکی دو ماه دیگر دوام می‌آورند.»...اما ابوالفضل قناعتی (عضو پیشین شورای شهر تهران) توضیح می‌دهد: « تصور می‌کنم در برنامه‌ریزیهای مسئولان حوزه شهری یک محاسبه ساده هم در نظر گرفته نشده و یا در بدترین حالت در حال عوام فریبی هستند تا بگویند یک کاری کرده‌اند.

 

  • روزنامه حکومتی ابتکار: خبرهایی که این روزها از احضار و برکناری پزشکان ایرانی که آمارهایی از کرونا به رسانه‌ها داده‌اند یا آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، این موضوع را پراهمیت می‌کند که تا چه اندازه سردرگمی مردم نسبت به آمارهای ضدو‌نقیض باعث ایجاد بی‌اعتمادی آنها به مسئولان و حتی اقدامات‌شان برای مقابله با کرونا می‌شود.


کرونا در جهان

  • دونالد ترامپ: افزایش تعداد آزمایش‌های کرونا به آمریکا کمک می‌کند اقتصاد خود را سریع‌تر بازگشایی کند.
  • ترامپ هم‌چنین گفت به کشاورزانی که در نتیجه شیوع کرونا ضرر کرده‌اند ۱۹میلیارد دلار کمک ارائه خواهد شد.
  • او ابراز امیدواری کرد مدرسه‌ها به‌زودی در آمریکا بازگشایی شوند تا والدین راحت‌تر بتوانند به‌سر کار برگردند.
  • دونالد ترامپ: آمریکا برای کمک به کاهش فشار اقتصادی ناشی از کرونا بر شرکت‌ها، در نظر دارد کاهش مالیات بر حقوق را بررسی کند.
  • مایک پنس: انتظار داریم تا دو هفته دیگر آمار ابتلا به کرونا به‌شدت کاهش یافته باشد. سازمان دارو و غذای آمریکا در حال تهیه یک آزمایش تشخیص کرونا با استفاده از پادتن است و این روش می‌تواند تا پایان ماه آوریل ۲۰میلیون به ظرفیت آزمایش‌ها اضافه کند.
  • تلفات ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از ۱۵۴هزار نفر رسید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d54d0ab6-07ba-4c8a-a4a8-d902fa439c06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات