728 x 90

تد کروز پس از افشای ایمیل‌ها: دولت بایدن باید فوراً دیپلماسی محرمانه خود با ایران و برچیدن تحریم‌ها را متوقف کند

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سناتور تد کروز روز ۴مهرماه در بیانیه‌یی مطبوعاتی خواستار توقف مذاکرات محرمانه ایران پس از افشای ایمیل‌ها شد که نشان می‌دهد مقامات ارشد بایدن بخشی از عملیات رژیم ایران بوده‌اند.

تد کروز نوشت: «این گزارشها و ایمیل‌ها حاکی از یک عملیات نفوذ گسترده رژیم ایران است که تا بالاترین سطح دولت بایدن ادامه می‌یابد».

سایت سنای آمریکا - بیانیه مطبوعاتی
واشنگتن، دی. سی – سناتور تد کروز (آر-تگزاس)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، پس از گزارشهایی از سایت سمافور و وجود یک عملیات نفوذ گسترده رژیم ایران شامل مقامات فعلی دولت آمریکا از جمله کسانی که با رابرت مالی، نماینده طولانی‌مدت ویژه دولت در امور ایران مرتبط هستند، بیانیه زیر را منتشر کرد.
«این گزارشها و ایمیل‌هایی چیزهایی که افشا می‌کنند به‌طور غیرقابل توصیفی نگران‌کننده هستند. زمانی که جو بایدن انتخاب شد، برنامه هسته‌یی رژیم ایران در یک جعبه قرار داشت، اقتصاد آنها در آستانه سقوط قرار داشت و صادرات نفت آنها با مشکل مواجه شده بود. پرزیدنت بایدن و مقامات بایدن به رژیم اجازه داده‌اند تا به زرادخانه هسته‌یی دسترسی پیدا کند، اقتصاد خود را احیا کند و میلیون‌ها بشکه در روز نفت به ارزش صدها میلیارد دلار صادر کند. آنها با قراردادهای هسته‌یی محرمانه‌ای که از کنگره مخفی مانده است، از جمله قراردادهای باج به ارزش میلیاردها دلار دیگر موافقت کرده‌اند. آنها این سیاست‌ها را در حالی اجرا کرده‌اند که مقامات رژیم، از جمله رئیسی رئیس‌جمهور [رژیم ایران]، هم‌چنان آشکارا درباره تلاش برای قتل مقامات سابق آمریکایی لاف می‌زنند».
«مردم آمریکا به درستی می‌پرسند که چرا دولت بایدن تا این حد با رژیم ایران دوست است و چرا مقامات دولت بایدن تا این حد تنها به پیشرفت هسته‌یی و تروریسم ایران کمک کرده‌اند. این گزارشها و ایمیل‌ها حاکی از یک عملیات نفوذ گسترده ایران است که تا بالاترین سطح دولت بایدن ادامه می‌یابد».
«دولت بایدن باید فوراً دیپلماسی محرمانه خود با ایران و برچیدن تحریم‌ها را متوقف کند و هر مقامی که به این ایمیل‌ها مرتبط است باید فوراً مجوزهای امنیتی آنها تا رفع کامل این اتهامات و تحمیل مسئولیت‌پذیری لغو گردد»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a63b9af-75db-444f-bccc-d6fbecef8bee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات