728 x 90

کایلی مورگیلبرت: رژیم ایران پس از آزادی زندانیان آمریکایی، برای گروگان‌گیری «برانگیخته و تشویق» شده است

کایلی مور گیلبرت زندانی سابق استرالیایی - انگلیسی در ایران
کایلی مور گیلبرت زندانی سابق استرالیایی - انگلیسی در ایران

به گزارش نشنال امارات به تاریخ ۲۲مرداد، کایلی مورگیلبرت [زندانی سابق استرالیایی - انگلیسی] می‌گوید رژیم ایران پس از آزادی زندانیان آمریکایی برای گروگان‌گیری برانگیخته و تشویق شده است.
نشنال امارات نوشت: آکادمیسین استرالیایی-انگلیسی کایلی مورگیلبرت که به مدت ۸۰۴روز در زندان بدنام اوین تهران اسیر بوده است هشدار داد که آزادی چهار آمریکایی از زندان توسط رژیم ایران در ازای آزادسازی وجوه می‌تواند تهران را برای گروگان‌گیری بیشتر تشویق کند.

دکتر مورگیلبرت به نشنال گفت معامله‌یی که در آن کره جنوبی ۶میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران را از انجماد خارج کرد به‌معنای پرداخت «باج» بود و خواستار اقدام برای معامله «قاطعانه» با دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران شد.

این استاد دانشگاه استرالیایی-انگلیسی به اتهام جاسوسی واهی در زندان بدنام اوین ایران نگهداری و به ۱۰سال زندان محکوم شد...
او گفت: «از نظر من، انتقال داراییهای مسدود شده رژیم ایران در کره جنوبی به منزله پرداخت باج است. و ما باید نگران این چشم‌انداز باشیم که چنین پرداختی تنها به دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران انگیزه بیشتری می‌دهد، که جان افراد خارجی و دوتابعیتی بیشتری را که از ایران بازدید می‌کنند به خطر می‌اندازد و هم‌چنین بودجه بیشتری را برای رژیم برای سرکوب بیشتر حقوق‌بشر و زنان در داخل کشور فراهم می‌کند»... .
دکتر مورگیلبرت گفت: این معامله سومین معامله بزرگی است که کشورهای غربی با ایران در مورد پول نقد در قبال گروگانها به توافق رسیده‌اند و با فاصله زیاد، سودآورترین معامله است که آمریکایی‌ها بیش از یک میلیارد دلار به ازای هر گروگان پرداخت می‌کنند...
او گفت: «استراتژی دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران باید فعالانه و قاطعانه محدود شود تا از پرداخت باج و گروگان‌گیری بیشتر جلوگیری شود. آمریکایی‌ها به‌ویژه باید سیاست‌هایی را در این زمینه ایجاد کنند تا خطوط قرمزی را در مورد مذاکره برای آزادی گروگانهای آمریکایی در خارج از کشور ایجاد کنند، و به نظر من، آنها باید هر گونه معامله پول نقد در برابر گروگانها را در آینده رد کنند... محکومیت‌ها، اعلامیه‌ها و غیره، اگر با اقدامی مشخص دنبال نشوند، آن را قطع و منتفی نمی‌کنند»... . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e1d9833-a56f-42c4-ba54-59cfa177a266"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات