728 x 90

کانادا و اوکراین خواستار شفاف‌سازی و پرداخت غرامت از سوی ایران شدند

هواپیمای اوکراین
هواپیمای اوکراین

وزیران خارجه اوکراین و کانادا از رژیم آخوندی خواستار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمایی سرنگون شده اوکراین با موشکهای پاسداران جنایتکار شدند.

 

وزارت‌خارجه کانادا روز ۱۶تیرماه در گزارشی اعلام کرد مارگ گارنئو وزیر خارجه کانادا و دیمترو کولبا وزیر خارجه اوکراین که در حاشیه کنفرانس اصلاحات اوکراین در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، برگزار شد پیرامون سقوط هواپیمای ۷۵۲ اوکراین با ۱۷۶سرنشین، بر تعهدات هر دو کشور در همکاری با یکدیگر برای برقراری عدالت و پاسخگوی رژیم ایران در شفافیت وهم‌چنین دریافت غرامت برای خانواده‌های قربانیان تأکید کردند.

پیش از این آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل طی پیام توئیتری جمعه ۴تیر گفت از تأکید ترودو نخست‌وزیر کانادا که گفت ساقط کردن هواپیمایی اوکراینی را نمی‌تواند فقط کار چند پرسنل دون پایه دانست بلکه مقامات ارشد رژیم بوده‌اند که تصمیماتی را گرفتند که به این تراژدی انجامید، حمایت می‌کند.
جهان نباید بگذارد مسببین اصلی پشت مشتی از سپر بلاهای دون پایه پنهان شوند.
هواپیما به سندی دست پیدا کرده که حاکیست تمامی پروازها به داخل یا خارج از تهران در خطر بوده‌اند و ایران اهداف متعددی را ردیابی کرده بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea8bbcaf-3b32-4351-a58d-2c5fda983490"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات