728 x 90

رویترز : کانادا ۱۷ فرد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف را تحریم کرد

وزارت خارجه کانادا
وزارت خارجه کانادا

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌یی اعلام کرد که کانادا روز پنجشنبه ۲۱مهر در واکنش به نقض حقوق‌بشر و اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که فهرست تحریم‌های جدید شامل سه نهاد و ۱۷نفر از جمله جواد ظریف، وزیر طولانی‌مدت امور خارجه رژیم ایران است.

امیر حاتمی، ژنرال ارتش و وزیر دفاع اسبق و سعید مرتضوی، دادستان ایرانی که به‌گفته کانادا دستور شکنجه زهرا کاظمی، روزنامه‌نگار کانادایی-ایرانی را صادر کرده بود، از جمله دیگر افراد هستند. کاظمی در سال ۱۳۸۲ بر اثر بدرفتاری در حین بازداشت درگذشت.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه، گفت: «اقدامات رژیم ایران خودشان گویا هستند – جهان برای سال‌ها شاهد پیگیری دستور کار خشونت، ترس و تبلیغات آن بوده است».

«کانادا به دفاع از حقوق‌بشر ادامه خواهد داد و ما در همبستگی با مردم ایران، از جمله زنان و جوانان، که شجاعانه خواستار آینده‌ای هستند که در آن حقوق‌بشر آنها کاملاً رعایت شود، خواهیم ایستاد».

این اقدام مبتنی بر تحریم‌های قبلی کانادا علیه ایران است که آخرین آن در ۳ اکتبر بود، که کانادا اعلام کرد به‌دلیل نقض حقوق‌بشر، از جمله مرگ مهسا امینی، یک زن کرد ایرانی ۲۲ ساله که در حین بازداشت "پلیس اخلاق" در ایران جان باخت، آنرا اعمال کرد.

از زمان مرگ امینی در ۱۶ سپتامبر در حالی که به‌دلیل "لباس نامناسب" بازداشت شده بود، اعتراضات با خواسته سقوط نظام آخوندی، ایران را فرا گرفت.

درگیریها بین معترضان و نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه در سراسر ایران ادامه یافت و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تانک‌ها به مناطق کردنشین، که نقطه کانونی سرکوب اعتراضها بوده است، منتقل می‌شوند.

سعید مرتضوی، دادستان دادگاه انقلاب؛ حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان؛ جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی؛ پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شمار تحریم شدگان هستند.

▪️دولت کانادا  ۳ نهاد و ۱۷ فرد  از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی را تحریم کرد . فهرست افراد تحریم شده از سوی وزارت خارجه کانادا به شرح زیر است:

▪️سعید مرتضوی دادستان سابق دادگاه انقلاب ایران
▪️امیر حاتمی وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران
▪️حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان
▪️منوچهر امان اللهی فرمانده نیروهای سرکوبگر در استان چهارمحال و بختیاری
▪️غلامرضا ضیایی، مدیر سابق زندان‌های رجایی شهر و اوین
▪️پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی
▪️علی لاریجانی رییس سابق مجلس 
▪️محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی١- حسین سلامی
▪️ محمدحسین باقری
▪️علی شمخانی
▪️ احمد وحیدی
▪️ اسماعیل قاآنی
▪️ علیرضا تنگسیری
▪️ غلامرضا سلیمانی
▪️ محسن رضایی
▪️ زینب سلیمانی
▪️ حسن روحانی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/830ac3e6-e6af-42ac-84fc-064fb6bf3c82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات