728 x 90

کانادا - توصیه مسافرتی: از هر گونه سفر به ایران خودداری کنید

فرودگاهی در کانادا
فرودگاهی در کانادا

سایت تراول کانادا در مطلبی با عنوان «توصیه مسافرتی به ایران» درباره هشدار دولت کانادا به شهروندانش نسبت به سفر به ایران نوشت:

دولت کانادا از شهروندان کشورش خواست به‌دلیل وضعیت نابسامان امنیتی، تهدید منطقه‌ای تروریسم و ​​احتمال بازداشت خودسرانه از هر گونه سفر به ایران خودداری کنید.

هیچ دفتر دولتی مقیم کانادا در این کشور وجود ندارد. توانایی مقامات کانادایی برای ارائه کمک کنسولی بسیار محدود است.

کاناداییها در ایران ممکن است از نزدیک توسط مقامات ایرانی تحت‌نظر باشند. رفتارهای به ظاهر بی‌ضرر، مانند استفاده از دوربین در مکانهای عمومی، سفر فراتر از جاذبه‌های گردشگری شناخته‌شده یا تعاملات معمولی با دوستان ایرانی، ممکن است اشتباه تعبیر شود و به تعقیب و تحقیق منجر بشود.

 

وب‌سایت رسمی دولت کانادا این هشدار را در روز چهارشنبه ۱۸خرداد، یک روز پس از ابلاغ حکم دادگاه عالی اونتاریو درباره سرنگونی پرواز۷۵۲ به وزارت‌خارجه رژیم ایران منتشر کرد.

از این پیش‌تر، دادگاه عالی اونتاریو در کانادا اردیبهشت سال گذشته در حکمی اعلام کرد که سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران اقدامی عامدانه و تروریستی بوده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2be92d01-21aa-44fb-a76b-4f28a5564aff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات