728 x 90

کانادا اقامت موقت حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت سابق رژیم ایران را ممنوع کرد

وزارت خارجه کانادا
وزارت خارجه کانادا

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا از ممنوعیت سه ساله اقامت و منع ورود حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی خبر داد.

ایرانیان مقیم کانادا خواستار پاسخ‌گویی و اقدام فوری دولت کانادا در مورد حضور مقام‌های رژیم آخوندی شده بودند.

به گزارش رویترز  ۷شهریور ۱۴۰۲، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا روز دوشنبه ۶شهریور در شبکه ایکسِ (توئیتر سابق) خبر داد که با استفاده از بند ۲۲ قانون مهاجرت و حمایت از پناهجویان و بر اساس برآوردی که او کرده است اقامت موقت حسن قاضی‌زاده هاشمی را به مدت حداکثر ۳۶ ماه ممنوع می‌کند.

قوانین کانادا به وزیر مهاجرت این اختیار را می‌دهد که اقامت موقت برای یک تبعه خارجی را تا سه سال ممنوع کند.

مارک میلر افزود که او خود چنین تصمیمی را گرفته و این مسأله به وزیر بهداشت سابق رژیم آخوندی نیز ابلاغ شده است. میلر اضافه که تصمیم او در راستای بی‌توجهی جمهوری اسلامی به رعایت حقوق‌بشر اتخاذ شده است.

تصاویر وزیر بهداشت دولت روحانی و خانواده‌اش در مونترال اخیراً خبرساز شده بود.

منتقدان می‌گویند، حسن قاضی‌زاده، وزیر بهداشت پیشین رژیم آخوندی برای تفریح یا زندگی در کانادا به سر می‌برد، حال آن‌که مردم مجبورند با بحرانهای جدی اقتصادی و کمبودهای حاصل از سیاست‌های افرادی چون او در ایران زندگی کنند.

قاضی‌زاده در دولت حسن روحانی در سمت وزیر بهداشت قرار داشت. کمبود امکانات درمانی و بی‌توجهی به فساد در سیستم درمان و دارو از جمله مواردی بود که انتقادی جدی را متوجه قاضی‌زاده هاشمی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52851028-5255-49c3-a180-742622e4a415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات