728 x 90

کارگزار رژیم: پولهای آزاد شده توسط انگلستان متعلق به وزارت دفاع است

پولهای بلوکه شده
پولهای بلوکه شده

یک کارگزار رژیم اعلام کرد که پولهای آزاد شده توسط انگلستان متعلق به وزارت دفاع است و اگر پولهای بلوکه شده در کره جنوبی نیز آزاد شود تنها ۲ تا ۳درصد آن برای مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.

حسینی عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی رژیم و عراق گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم از پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی حدود ۲۰ تا ۳۰درصد به صندوق توسعه ملی تعلق دارد و ۱۴درصد آن نیز برای شرکت نفت است و حدود دو تا سه درصد نیز متعلق به مناطق محروم است. هم‌چنین پولی که در انگلستان بلوکه شده بود نیز متعلق به وزارت دفاع است.

وی افزود: این‌طور نیست که هر پولی که آزاد شود برای اهداف اقتصادی خرج شود (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۴فروردین).

 

خبرگزاری فرانسه روز ۲۴فروردین نوشت: رژیم ایران می‌گوید که توافق اولیه بر سر وجوه مسدود شده در خارج از کشور حاصل شده است. وزیر خارجه رژیم روز چهارشنبه گفت، توافق اولیه با یک بانک خارجی بر سر وجوه مسدود شده رژیم انجام شده است.

امیر عبداللهیان در نشست خبری گفت: با یک بانک خارجی توافق شد تا بخشی از مطالبات مالی ما رفع و رجوع شود. وی افزود: «این یک توافق اولیه در مورد زمان و نحوه آزادسازی پولهاست.

امیر عبداللهیان افزود: هیأتی از کشور مربوطه که وی نامش را مشخص نکرد، روز سه‌شنبه برای پیگیری روند اجرای قرارداد با بانک خارجی به تهران سفر کرده است. این هیأت با مقامات بانک مرکزی در ایران و وزارت امور خارجه دیدار کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: گفتگوهای وین از ۱۱مارس تاکنون متوقف شده است. با وجود این‌که بیشتر مسیر به سمت احیای توافق پیش رفته، اما مسائل معلق هنوز حل نشده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b15868e-7aa7-4c29-a50d-a4680e7192f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات