728 x 90

وضعیت نامناسب پزشکی زندانی سیاسی اکبر باقری، محبوس در زندان تهران بزرگ

زندانی سیاسی اکبر باقری در زندان تهران بزرگ
زندانی سیاسی اکبر باقری در زندان تهران بزرگ

وضعیت زندانی سیاسی اکبر باقری از هواداران مجاهدین خلق، که اواخر اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ تبعید شد مناسب نیست. گفته می‌شود علاوه بر بیماریهای سابق، به‌خاطر وضعیت بد بهداشتی زندان تهران بزرگ این زندانی به بیماری پوستی نیز مبتلا شده است و هم‌اکنون به همراه زندانیان جرایم عمدتاً مرتبط با مواد مخدر نگهداری می‌شود. زندانی سیاسی اکبر باقری در حال تحمل محکومیت ۹ساله حبس خود می‌باشد.

 

روز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت ماه ۹۸، اکبر باقری از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق بدون اطلاع قبلی و به‌طور ناگهانی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی که مبتلا به بیماری خون‌ریزی روده بود، در اعتراض به انتقالش و همچنین عدم رسیدگی پزشکی به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذا زد.

 

زندانی سیاسی اکبر باقری در فروردین‌ماه سال جاری به‌دلیل وخامت شرایط جسمی‌اش با وضعیت اورژانس به بیمارستان منتقل گردید و دو واحد خون به او تزریق شد. اما پس از دو روز با شرایط نامناسب جسمی و بدون رسیدگی جدی به بیماری‌اش به زندان بازگردانده شد.

وخامت شرایط جسمی او به حدی بود که پزشکان نظر به جراحی وی دادند. اما دژخیمان رژیم در زندان اوین با کارشکنی عمل جراحی او را به تأخیر انداختند.

این زندانی همچنین مبلغ هشتصد و پنجاه هزار تومان پول جهت هزینه درمان دندانهایش که نیاز به رسیدگی فوری داشت به عوامل رژیم در زندان اوین پرداخت کرده بود ولی بدون درمان به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

 

زندانی سیاسی اکبر باقری ابتدا در خردادماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و نهایتاً پس از دو ماه تحمل بازجویی و سلول‌های انفرادی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت آزاد شده بود.

 

این زندانی سیاسی یک بار دیگر در اسفندماه همان سال (۱۳۹۶) در جریان تجمع غارت‌شدگان در مقابل مجلس ارتجاع بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. باقری مدت ۴۸روز در سلول‌های انفرادی بند وزارت اطلاعات در زندان اوین (موسوم به بند ۲۰۹) نگهداری و در فروردین‌ماه ۹۷ به بند۴ این زندان منتقل شد.

گفتنی است که آقای باقری پدر یک دختر شش ساله بوده و پیش از بازداشت در کرمانشاه به شغل خطاطی اشتغال داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/213709ea-0540-4be9-bf80-e886bb3fc620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات