728 x 90

کارشناسان سازمان ملل: سامانه تسلیحاتی شبه‌نظامیان حوثی مشابه سامانه‌هایی است که رژیم ایران تولید می‌کند

نمایش تسلیحات نظامی حوثی‌ها در صنعا
نمایش تسلیحات نظامی حوثی‌ها در صنعا

رویترز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۵مهر اعلام کرد که کارشناسان سازمان ملل در نظارت بر تحریم‌ها در گزارش سالانه ۳۸صفحه‌یی خود که دارای صدها صفحه ضمیمه است، رژیم ایران را عامل اصلی سر بر آوردن و ظهور شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌دانند.
رویترز در گزارش خود به‌نقل از کارشناسان سازمان ملل می‌نویسد «شورشیان حوثی یمن با کمک نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و متخصصان عراقی از یک گروه مسلح محلی با توانایی‌های محدود به یک سازمان نظامی قدرتمند تبدیل شدند. این شبه‌نظامیان در خارج از یمن آموزشهای تاکتیکی و فنی دیده‌اند و با گذرنامه‌های جعلی با ایران، لبنان و عراق سفر کرده‌اند».
گزارش کارشناسان سازمان ملل اضافه می‌کند: «مستندات و مدارک متعددی که به‌دست آورده‌اند نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان حوثی، بدون برخورداری از حمایت خارجی، توانایی تولید سیستم‌های تسلیحاتی پیچیده را ندارند. ابعاد و میزان تجهیزات نظامی و فناوری متنوعی که از خارج در اختیار حوثی‌ها قرار می‌گیرد، و هم‌چنین حمایت‌های مالی و آموزشی خارجی از آنها، بی‌سابقه است. سامانه تسلیحاتی حوثی‌ها مشابه سامانه‌هایی است که ایران یا گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی، معروف به محور مقاومت، تولید می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0623b6d-de53-42d0-9951-8423b0435fc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات