728 x 90

کارشناسان سازمان ملل: اجرای سرکوبگرانه قوانین حجاب در ایران نماد آزار بر مبنای جنسیت است

اعتراضات دانشجویان در دانشگاهها - مهر ۱۴۰۱
اعتراضات دانشجویان در دانشگاهها - مهر ۱۴۰۱

همزمان با بالا گرفتن هشدارهای رژیم زن ستیز آخوندی برای سرکوب زنان به بهانه حجاب، کارشناسان سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای سرکوب زنان در ایران برای اجرای قهری مقررات پوشش را مصداق "آزار جنسیتی" دانسته‌اند.

به گزارش سایت دفتر کمیساریای عالی ملل متحد، ۲۵فروردین، کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که اجرای سرکوبگرانه قوانین حجاب در ایران، نماد آزار بر مبنای جنسیت است. آنها گفتند که این اقدامات سرکوبگرانه تأثیر منفی بر حق آزادی بیان زنان و دختران دارد و ممکن است به نقض حقوق سیاسی، مدنی، فرهنگی و اقتصادی منجر شود.

کارشناسان شامل جاوید رحمان، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی، فریده شهید، گزارشگر ویژه حق تحصیل، ایرین خان، گزارشگر ویژه در مورد ترویج و حمایت از حق آزادی عقیده و بیان، الکساندرا زانتاکی، گزارشگر ویژه حقوق فرهنگی، خانم نازیلا قانع، گزارشگر ویژه آزادی مذهب یا عقیده، و کارگروه تبعیض علیه زنان و دختران بودند.

در بیانیه کارشناسان سازمان ملل این که زنان ایرانی بعد از ماه‌ها خیزش سراسری در بازداشتگاه گشت ارشاد هنوز هم "به صورتی فزاینده با اقدامات تند و سرکوبگرانه مقام‌های جمهوری اسلامی روبرو هستند نگران‌کننده" خوانده شده است.

 

طی روزهای گذشته سران و مهره‌های رژیم آخوندی با خط و نشان کشیدن در سرکوب زنان اقدام به تهدید زنان کرده‌اند، آخوند غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع، گفت: بی‌حجاب را باید نقره داغ کرد. نیازی نیست پرونده بی‌حجاب به دادگاه فرستاده شود، خدمات کارت ملی باید قطع شود.

این آخوند جنایتکار هم‌چنین گفت: اگر بحث ناظر مدنظر قرار گیرد خیلی از افراد می‌توانند پای کار بیایند و حتی یک خبرنگار هم می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار ناظر به وظیفه خود عمل کند. کما اینکه هم‌اکنون هم این اتفاق افتاده است.

آخوند سعیدی امام جمعه جنایتکار خامنه‌ای در قم گفت: باید افرادی که حجابشان طوری است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود. وی افزود: تلویزیون هم گاهی با افرادی مصاحبه می‌کند که نشان دادن آن شخص از منکرات است.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/877327e9-3600-4e70-9d04-e9b176442a19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات