728 x 90

کارشناسان حکومتی: وقوع زلزله ۷ریشتری در تهران، ۵میلیون کشته بر جای خواهد گذاشت

زلزله دماوند
زلزله دماوند

روزنامه حکومتی مستقل ۲۲اردیبهشت با عنوان «تهران یک روز نابود خواهد شد!» نوشت: «تهران روزی نابود می‌شود. عنوان این یادداشت یک جمله ترسناک ادبی نیست بلکه سخن معتبرترین کارشناس زلزله‌شناسی در ایران پرفسور بهرام عکاشه است. اتفاق‌نظر کارشناسان بر این امر است که وقوع زلزله‌ای به‌شدت ۷ ریشتر در تهران منطقاً باید حدود ۵ ملیون نفر کشته بر جای بگذارد و این در صورتی است که در ایران و البته پایتخت، روزانه چندین زلزله نامحسوس رخ می‌دهد که هر کدام از این «زلزله‌های کم‌جان» می‌تواند مبدل به اتفاقی نظیر فاجعه زلزله لیسبون شود.

برخلاف سخنانی که خواهان کاهش جمعیت پایتخت بوده‌اند، سیاست‌هایی اتخاذ شده به پرجمعیت‌تر شدن پایتخت ختم شده و تهران را به یکی از پرخطرترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل کرده است. زمین‌لرزه اخیر هشداری بود تا سیاست‌گذاران بدانند شرایط فوقِ اضطراری است. باید قبل از نابودی تهران دست به کار شویم، زمین‌لرزه آتش زیر خاکستر است، آتشی که اگر فروزان شود دامان میلیون‌ها نفر را خواهد گرفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0cfe44f-516f-45e8-a107-5411a1eb29bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات