728 x 90

کارشناس حکومتی: متأسفانه روز‌به‌روز آستانه تحمل جامعه به‌دلیل انبوه مشکلات موجود کاهش پیدا می‌کند

حرکتهای اعتراضی - عکس از آرشیو
حرکتهای اعتراضی - عکس از آرشیو

این روزها کارشناسان حکومتی با اعتراف به وضعیت وخامت‌بار اقتصادی و فقر مفرط و افسارگسیخته معیشتی اقشار مردم، به پایان «‌آستانه صبر» و لبریزشدن «کاسه صبر مردم» از حاکمیت فاسد آخوندی هشدار می‌دهند.

روزنامه حکومتی شرق در این رابطه نوشت:... به‌نظر می‌رسد کاهش «آستانه صبر» مردم به‌دلیل شکننده‌تر شدن وضعیت جامعه در ابعاد مختلف، معنایی متفاوت و حتی متضاد از گفته‌های مسئولان دولتی به‌خصوص در حوزه سیاست خارجی دارد. در سایه نکته یاد‌شده، به‌نظر می‌رسد «صبر استراتژیک»، «صبر سیاسی»، «صبر دیپلماتیک» و نظایر این صبرهای مد‌نظر مقامات کشوری، اکنون در برابر لبریزی «کاسه صبر ملت» در حوزه اقتصادی و معیشتی به‌دلیل تحمل سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها قرار گرفته است؛ کما این‌که رتبه هشتم ایران در شاخص فلاکت جهانی بعد از ونزوئلا، لبنان، زیمبابوه، سودان و سوریه گواه این مسأله است که تعبیر و خوانش نادرست و وارونه مقامات از صبر و میزان تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم‌ها و بن‌بست کنونی جامعه در میان‌مدت و کوتاه‌مدت، نه‌تنها به توفیقی دست پیدا نمی‌کند، بلکه می‌تواند به چالشی فراگیر در کل کشور منجر شود. .
ابراهیم رزاقی، اقتصاددان حکومتی در این رابطه گفت: اگر چه امکان موج‌سواری و سوء‌استفاده برخی جریانهای داخلی و خارجی معاند با جمهوری اسلامی از چالشها، مشکلات و بحرانهای معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه با هدف حمله و حتی سرنگونی نظام وجود دارد؛ در‌عین‌حال نمی‌توان واقعیت‌های تلخ کنونی را هم نادیده گرفت. متأسفانه روز‌به‌روز آستانه تحمل جامعه به‌دلیل انبوه مشکلات موجود کاهش پیدا می‌کند. این نکته وضعیت شکننده‌ای را برای جامعه رقم زده است به‌گونه‌یی که من نگران احتمال فوران اجتماعی به‌دلیل بحرانهای معیشتی هستم (روزنامه حکومتی شرق ۱۷فروردین). .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdb026c0-07ee-4e46-b880-342ba5d5e9fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات