728 x 90

کارشناس حکومتی: جامعه ایران امروز کاملاً دوقطبی شده و زمینه را برای رادیکالیزم فراهم کرده است

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

بیژن عبدالکریمی کارشناس حکومتی، در گفتگویی با روزنامه حکومتی آرمان روز یکشنبه ۶آذر، به هر گونه راه‌حل درون نظام از سوی اصلاح‌طلبان قلابی که در نقش عامل نجات غریق تلاش می‌کنند در میانه گرداب هولناک شورش و قیام، با کارت سوخته‌ای چون محمد خاتمی، برون رفتی برای نظامشان پیدا کنند، خط بطلان کشیده است.
این کارشناس حکومتی درباره آخوند خاتمی گفت: امروز چهره‌ای هم‌چون خاتمی نمی‌تواند نماینده نسل جدید و جریان رادیکال باشد... .
طیف‌های رادیکال آقای خاتمی را نماینده خود نمی‌دانند. .

نکته حائز اهمیت در این جا این است که مخالفان رادیکال سیستم سیاسی قبول نخواهند کرد تا چهره‌ای نظیر محمد خاتمی نماینده آنها باشد و شاید این قبیل رفتارها بزرگترین اشتباه معترضان باشد.
معترضان اگر بخواهند رادیکال رفتار کنند مشخصاً هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. این‌که یک رسانه نزدیک به سیستم سیاسی کشور می‌آید و از آقای خاتمی اسم می‌برد تا به‌عنوان نماینده‌ای برای حل اختلافات وارد میدان شود یک سیگنال است که باید جدی گرفته شود.
وی افزود: هر چند معترضان داخلی که امروز کینه به دل گرفته‌اند، ۴۳سال نادیده گرفته شده‌اند و قابل فهم هستند اما باید در مسیر میانه حرکت کنند. امروز یک ایران جدید در حال تولد است... .
کارشناس حکومتی با اعتراف به ماهیت قیام که به چیزی کمتر از سرنگونی تام و تمام نظام تن نمی‌دهد اظهار داشت، معترضان هراس دارند که اگر از خواسته‌های خود کم کنند و به واسطه‌ای نظیر خاتمی تن دهند، به مرور زمان همه چیز هم‌چون گذشته خواهد شد و به همین علت است که خاتمی را قبول نمی‌کنند...
قشر خاکستری جامعه تحول می‌خواهد اما تغییر نمی‌خواهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05ec7296-42ed-4ab6-9f31-be4e8e9c9642"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات